Pohled na Okoř při hudebním festivalu

Pohled na Okoř při hudebním festivalu Zdroj: Mohylek @ wikipedia

Z Výstaviště na Okoř

Během cyklovýletu na Okoř nás čeká dobrodružné překonávání Vltavy přívozem. V Roztokách je pěkný zámek se Středočeskou galerií. Okoř je v dnešní době sice jen zřícenina, nicméně je jedinečná svým umístěním v údolí, pod úrovní okolních vrchů. Při zpáteční cestě je možné se vykoupat na koupališti v Šárce.

Start je v Praze 7 před Výstavištěm. Pustíme se směrem do Stromovky ,podél plotu Výstaviště, odbočíme směrem do Troji a za Trojskou lávkou zahneme na cyklostezku po proudu Vltavy až k přívozu Klecánky - Roztoky.

Necháme se převézt do Roztok a dojedeme k nádraží, kde se napojíme na modrou turistickou značku směr Únětice.

Podél Únětického potoka projedeme přírodní rezervací Tiché údolí a Roztockým hájem a skrze Únětice zamíříme, stále po modré turistické značce, přes Černý Vůl na Statenice. Za Statenicemi modrá značka uhýbá ze silnice na polní cestu. Následujeme ji a přes Velké Přílepy a Noutonice (stále po modré) dojedeme na Okoř.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Délka: 52 km

Převýšení: cca 700 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Na Okoři vyměníme modrou značku za červenou a vracíme se zpět, směrem ku Praze. Nejprve přes Číčovice do Tuchoměřic, za nimiž nás čeká poslední stoupání na rozcestí svatá Juliána, Tam opustíme červenou značku a po cyklotrase č. 78 se vydáme do Přední Kopaniny. Po stejné cyklostezce pokračujeme přes osadu Na Padesátníku ležící u kladenské dálnice do Nebušic.

Na začátku Nebušic opustíme naši cyklotrasu a sjedeme do údolí Šárky k restauraci "Pod Dívčím skokem", kde se napojíme na cyklotrasu A 163. Po té jedeme až k Jenerálce, kde odbočíme na cyklotrasu A 17. Ta nás dovede údolím Dolní Šárky až k Vltavě. Po cyklostezce se vrátíme až do Stromovky a k Výstavišti.

Zobrazit místo Na Okoř na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.