Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac.

Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac. Zdroj: Roger Viollet

Mezi vystavenými novinkami byl například i Citroen 2CV. Francouzi nakonec mezi lety 1948 a 1990 vyrobili více než 5 milionů 2CV. Citroen, jemuž se přezdívá „kachna“, se stal legendou a díky levné konstrukci postavil Francii na kola, podobně jako to VW Brouk provedl v Německu.
Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac.
Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac.
Mezi vystavenými novinkami byl například i Citroen 2CV. Francouzi nakonec mezi lety 1948 a 1990 vyrobili více než 5 milionů 2CV. Citroen, jemuž se přezdívá „kachna“, se stal legendou a díky levné konstrukci postavil Francii na kola, podobně jako to VW Brouk provedl v Německu.
Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac.
12
Fotogalerie

Pařížský autosalon 1948: Přehlídka poválečných modelů v působivé galerii

Výstava automobilů ve francouzském hlavním městě má dlouhou tradici. První se konala již v roce 1898 a všechny vozy tehdy musely ujet trasu Paříž-Versailles a zpět, aby prokázaly, že jsou skutečně schopné jízdy. Výstavu navštívilo 140 tisíc návštěvníků a roku 1901 se z parku Jardin des Tuileries přesunula do Grand Palais na slavné Champs-Élysées.

Pavilon, jenž byl původně postaven pro světovou výstavu v roce 1900, hostil autosalon i v roce 1948. Jednalo se o 35. ročník a již tehdy šlo o významnou událost, která představovala nové trendy v automobilovém průmyslu. Mezi vystavenými novinkami byl například i Citroen 2CV. Francouzi nakonec mezi lety 1948 a 1990 vyrobili více než 5 milionů 2CV. Citroen, jemuž se přezdívá „kachna“, se stal legendou a díky levné konstrukci postavil Francii na kola, podobně jako to VW Brouk provedl v Německu.

Přítomné byly ale i prémiové vozy. Již zaniklá automobilka Delahaye vystavovala nádherný model 175. Jaguar přivezl luxusní sedan Mark V a francouzská karosárna Saoutchik předvedla své umění na přestavěných modelech Delahaye či Cadillac.

Atmosféru poválečné Paříže můžete nasát v naší galerii: