koncept Toyoty

koncept Toyoty Zdroj: Petr Švihák

ElektroPorsche 911
ElektroPorsche 911
Bugatti podle počítačové hry
Bugatti podle počítačové hry
Bugatti podle počítačové hry
7
Fotogalerie

Autosalon ve Frankfurtu ukázal, co bude jezdit na silnicích za pár let

Autosalon ve Frankfurtu je pro automobilky skvělou možností otestovat své budoucí zákazníky. Představují tu proto takzvané koncepty, neboli studie vozů v reálné velikosti (a někdy i pojízdné), jejichž nejvýraznější charakteristikou je to, že obsahují úplně všechny nápady, které vznikly při brainstormingu v konstrukční kanceláří. Designéři zkrátka zkouší, co veřejnost nejvíce zaujme. Co propadne, to skončí v koši.

Například Citroën odlehčil populární Cactus a vytvořil koncept vzpomínající na známý „plážový“ model Méhari. Toyota zase představila futuristický hybridní projekt C-HR, který má opravdu bláznivé otevírání dveří. Auto má být předobrazem skutečného sériově vyráběného vozu.

Bugatti z videohry

Značka Bugatti zde vystavila možnou budoucí podobu Veyronu. Model Vision Gran Turismo je vytvořený pro stejnojmennou hru, do níž svými projekty přispěla řada automobilek. Inspirací tohoto klenotu bylo mimo jiné i klasické závodní Bugatti Type 57 Tank, které má na svém kontě vítězství ve vytrvalostním závodě 24 hodin Mans v letech 1937 a 1939.

Porsche beze zvuku

Porsche se počínaje letošním frankfurtským autosalonem vrhá do světa elektromobilů. Studie Mission E využila zkušeností ze závodů Le Mans. Koncept pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 440 kW, které zároveň obstarávají pohon všech kol. Vůz díky nim zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a na jedno nabití lithium-iontových baterií ujede více než 500 kilometrů.  Doba nabíjení na 80 procent kapacity baterie je za neuvěřitelných 15 minut, ovšem při napětí 800 V. Výhodou je kompatibilita s obvyklejším napětím 400 V, nechybí ani možnost indukčního nabíjení bez použití kabelů. A samozřejmě nemůže chybět šílené otevírání dveří.