Ondřej Balvín se těší na souboje proti australským hvězdám ve čtvrtfinále mistrovství světa

Ondřej Balvín se těší na souboje proti australským hvězdám ve čtvrtfinále mistrovství světa Zdroj: Profimedia.cz

Úspěch basketbalistů opět nakopnul prodeje českých vlajek. Výrobci a prodejci si mnou ruce

Nebývalý úspěch českých basketbalistů na mistrovství světa nezůstal bez povšimnutí. Téměř spanilá jízda a hlavně bojovnost a dravost českých čahounů probudila v Češích opět lásku ke své vlasti. Jak už to tak u podobných akcí a vlasteneckého boomu bývá, těží z toho hlavně prodejci českých vlajek.

Po hubených letech, kdy hokejisté ani fotbalisté toho příliš nepředvedli, tu máme konečně kolektivní sport, který u lidí nabudí příjemný pocit hrdosti na svou vlast.

Po postupu do čtvrtfinále zavládla v České republice nefalšovaná basketbalová horečka. Lidé si kupují české vlajky, aby se s nimi oháněli na ulici anebo si je přidělávali na auta.

„Už to bylo potřeba. Moje auto nepoznalo radost z české vlajky drahně let. Jasně, byly tu nějaké dílčí úspěchy u hokejistů, ale oproti dřívější době to bylo jen takové plácnutí do vody. Vlajky jsem tak dlouho nekupoval. Až teď. Basketbalisté ve mně zažehli opět tu jiskru vlastenectví, takže jsem své auto olepil českými vlajkami,“ tetelil se blahem pan Antonín, který si českou vlajku nalepil i na přední sklo své škody Octavia, takže s ní nemůže jezdit, protože nic nevidí.

Největším vítězem náhlé vlny patriotismu jsou samozřejmě lidé z vlajkového průmyslu. „Basketbalisté jsou darem z nebe. Prodej vlajek stagnoval, neboť ani fotbalisté, ani hokejisté příliš nezářili, tím pádem lidé neměli potřebu vlajky kupovat. Mnoho kolegů se přeorientovalo na svastiky, kdy těžili z protiimigrační nálady, ale to jsem nechtěl. Naše rodinná firma vyrábí a prodává české vlajky odjakživa, takže jsem se mohl jenom modlit za nějaký sportovní úspěch. Samozřejmě, že protiimigrační nálada ve společnosti držela nad vodou i prodeje českých vlajek, neboť určitá sorta lidí ve strachu před imigranty pobíhá po lesích s vlajkami a brání hranice, ale prodeje daly maximálně na zaplacení nájmu a nejnutnějších výdajů. Teď zase konečně bude dobře,“ usmívá se pan Tomáš Vláha, majitel firmy Vlajky company, který podle svých slov konečně může vyvézt svou rodinu na dovolenou.

S rostoucí poptávkou po českých vlajkách však vzrostl i počet padělaných českých vlajek. Tak už to bohužel bývá, že podvodníci se hodlají přiživit na trendu.

„V oběhu se objevily padělané vlajky. Některé svou kvalitou a propracovaností nelze od pravé vlajky téměř rozeznat. Jiné jsou vyloženě odfláknuté, kdy je například bílá barva dole místo nahoře,“ vysvětluje Mirek Obdržal, tiskový mluvčí Policie České republiky.

„Víme o tom a naši lidé v terénu se snaží padělané vlajky zajistit a stáhnout z oběhu. Je to běh na dlouhou trať. Apelujeme proto na všechny vlastence a fanoušky basketbalu, aby byli při pořizování české vlajky obezřetní a při jakémkoliv podezření, zda je vlajka pravá či nikoliv, tuto rozhodně nekupovali a kontaktovali policii,“ dodal.

Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Skutečností ale například je bizarní instagram Jiřího Kajínka.