Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo | Reflex.cz
nahoru

Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo

Jan Mička, autorevue.cz10. září 2019 • 12:40
Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo
foto: Volkswagen

Po přečtení titulku se možná budete chytat za hlavy a napíšete nám do diskuse, že jsme se asi úplně zbláznili. Pravdou ale zůstává, že pokud to má koncern Volkswagen s elektromobily myslet vážně, potřeboval přesně tohle auto.

Volkswagen ID.3 jsem měl možnost si prohlédnout už v polovině srpna za branami továrny VW ve Wolfsburgu. Šlo o focení prototypu za zavřenými dveřmi s možností mít vůz asi hodinku jenom sám pro sebe. Tohle se vám během autosalonu nepoštěstí. Na jízdy je ještě brzo, ty bychom měli absolvovat někdy v květnu příštího roku.

V porovnání s konceptem první ryze elektrický Volkswagen docela narost. Na délku má 4261 mm (+161 mm), je 1809 mm široký (+9 mm), 1552 mm vysoký (+22 mm) a rozvor náprav činí 2765 mm (+15 mm). Možná by vás zajímalo, jak je na tom v porovnání s Golfem, protože do jeho segmentu zapadá. ID.3 je o 3 mm delší, 10 mm širší, 60 mm vyšší a rozvor jeho náprav je delší o 145 mm. 145! Teď rozumím zprávám Volkswagenu, že ID.3 je sice zvenku klasický kompakt, ale uvnitř nabídne prostor jako Passat.

VW Golf VIII se blíží. Co už všechno víme o osmé generaci legendárního kompaktu? >>>

Podvodní objev, který vyděsí. Chlapec našel při potápění 27 let ztracenou ženu

Tohle je vážně sériovka

Volkswagen ID.3 bude nabízen ve dvou verzích (110 a 150 kW, v obou případech 310 N.m) a s bateriemi o kapacitě 45, 58 a 77 kWh (7, 9 a 12 modulů). Maximální rychlost činí 160 km/h. Výchozí pohon zadních kol si Volkswagen vybral kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy (údajně je rovnoměrné), ale také pro lepší požitek z jízdy se zadním pohonem. V závislosti na kapacitě akumulátoru se liší dojezd na jedno nabití (330 až 550 km podle WLTP), a protože je vůz připraven na nabíječky Ionity, podporuje rychlé nabíjení.

Oficiální start prodeje ID.3 je plánován na polovinu příštího roku, a přestože ceny ještě dlouho nebudou k dispozici, Volkswagen slibuje základ (45 kWh) za méně než 30.000 eur. K dnešnímu dni to dělá zhruba 775.000 Kč. Pouze doplním, že Volkswagen e-Golf, který na jedno nabití ujede 232 km (WLTP), stojí 993.900 Kč, a Nissan Leaf se 40kWh baterií začíná na 937.000 Kč.

Více se o novince Volkswagenu dočtete na webu Autorevue.cz >>>

Pražští úředníci útočí na Petřín, chtějí ho přestavět a zaplavit turisty. Jak ho mají…
Karlos Vémola má v garáži unikát: Svůj černý Ford Mustang GT si nechal poskládat z…

Jan Mička, autorevue.cz



Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Diskriminace mužů-účetních: Česká veřejná povýšila formalismus na kafkovský piedestal
PREMIUM X Bouřlivý říjen 1918: Jak vzniklo Německé Rakousko a málem nevzniklo Československo
PREMIUM X Jaroslav Lobkowicz: Monarchie? Raději bych zůstal u prezidenta a republiky...
PREMIUM X Viliam Buchert: Na zrazení Kurdů Západ doplatí. Co ještě Západ dovolí Erdoğanovi?
PREMIUM X První scéna? Ano, ale jen tu a tam, tvrdí autor seriálu o Národním divadle Aleš Kisil

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější