Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo | Reflex.cz
nahoru

Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo

Jan Mička, autorevue.cz10. září 2019 • 12:40
Revoluce v autoprůmyslu? Volkswagen představil elektrické ID.3 a důležitější auto tady dlouho nebylo
foto: Volkswagen

Po přečtení titulku se možná budete chytat za hlavy a napíšete nám do diskuse, že jsme se asi úplně zbláznili. Pravdou ale zůstává, že pokud to má koncern Volkswagen s elektromobily myslet vážně, potřeboval přesně tohle auto.

Volkswagen ID.3 jsem měl možnost si prohlédnout už v polovině srpna za branami továrny VW ve Wolfsburgu. Šlo o focení prototypu za zavřenými dveřmi s možností mít vůz asi hodinku jenom sám pro sebe. Tohle se vám během autosalonu nepoštěstí. Na jízdy je ještě brzo, ty bychom měli absolvovat někdy v květnu příštího roku.

Podvodní objev, který vyděsí. Chlapec našel při potápění 27 let ztracenou ženu

V porovnání s konceptem první ryze elektrický Volkswagen docela narost. Na délku má 4261 mm (+161 mm), je 1809 mm široký (+9 mm), 1552 mm vysoký (+22 mm) a rozvor náprav činí 2765 mm (+15 mm). Možná by vás zajímalo, jak je na tom v porovnání s Golfem, protože do jeho segmentu zapadá. ID.3 je o 3 mm delší, 10 mm širší, 60 mm vyšší a rozvor jeho náprav je delší o 145 mm. 145! Teď rozumím zprávám Volkswagenu, že ID.3 je sice zvenku klasický kompakt, ale uvnitř nabídne prostor jako Passat.

Tohle je vážně sériovka

Volkswagen ID.3 bude nabízen ve dvou verzích (110 a 150 kW, v obou případech 310 N.m) a s bateriemi o kapacitě 45, 58 a 77 kWh (7, 9 a 12 modulů). Maximální rychlost činí 160 km/h. Výchozí pohon zadních kol si Volkswagen vybral kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy (údajně je rovnoměrné), ale také pro lepší požitek z jízdy se zadním pohonem. V závislosti na kapacitě akumulátoru se liší dojezd na jedno nabití (330 až 550 km podle WLTP), a protože je vůz připraven na nabíječky Ionity, podporuje rychlé nabíjení.

Oficiální start prodeje ID.3 je plánován na polovinu příštího roku, a přestože ceny ještě dlouho nebudou k dispozici, Volkswagen slibuje základ (45 kWh) za méně než 30.000 eur. K dnešnímu dni to dělá zhruba 775.000 Kč. Pouze doplním, že Volkswagen e-Golf, který na jedno nabití ujede 232 km (WLTP), stojí 993.900 Kč, a Nissan Leaf se 40kWh baterií začíná na 937.000 Kč.

Více se o novince Volkswagenu dočtete na webu Autorevue.cz >>>

Pražští úředníci útočí na Petřín, chtějí ho přestavět a zaplavit turisty. Jak ho mají…
Karlos Vémola má v garáži unikát: Svůj černý Ford Mustang GT si nechal poskládat z…

Jan Mička, autorevue.cz



Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Konspirační teorie realitou: Projekt MKUltra a vládní pokusy na lidech
PREMIUM X JXD: Menhiry a erekce aneb Jak se mi tajemnou silou postavila hůl
PREMIUM X Petr Sokol: Sázejte na politiku, dokud se v českých sázkových kancelářích nenaučí určovat kursy
PREMIUM X Ivan Stěpanovič Koněv: Hrdinný osvoboditel Prahy, nebo padouch?
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Proč se Čapí hnízdo nesmělo dostat před soud

Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější