Asistenční funkci nouzového brzdění, kterou již známe z osobních automobilů, se nyní snaží Continental adaptovat i na motocykly.

Asistenční funkci nouzového brzdění, kterou již známe z osobních automobilů, se nyní snaží Continental adaptovat i na motocykly. Zdroj: Continental

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude využívat radarové snímače páté generace, které mají zvýšenou schopnost detekce překážek. Při vývoji v rámci strategie Vision Zero vedoucí k budoucnosti bez dopravních nehod Continental vycházel z dosud již známých asistentů osobních a užitkových automobilů.

Společnost ovšem uvádí, že mezi těmito systémy je určitý rozdíl. Zatímco u osobního automobilu vyvine asistent nouzového brzdění v případě krizové situace maximální brzdnou sílu, u motocyklu musí být brzdný účinek dávkovaný mnohem pečlivěji. Smyslem zařízení u motocyklu je jezdci pomoci, nikoli za něj převzít kompletní kontrolu.

Asistent nouzového brzdění používá radar ke sledování prostoru před motocyklem. Pokud nastane nebezpečí střetu s vozidlem nebo jinou překážkou, jezdec dostane vizuální, akustické nebo haptické varování, například pomocí vibrací řídítek.

Přesný popis mechanismu brzdění si pročtěte na autorevue.cz >>>