nahoru

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Daniel Fuglevič, autorevue.cz19. listopadu 2018 • 09:00
Asistenční funkci nouzového brzdění, kterou již známe z osobních automobilů, se nyní snaží Continental adaptovat i na motocykly.
Asistenční funkci nouzového brzdění, kterou již známe z osobních automobilů, se nyní snaží Continental adaptovat i na motocykly.
• foto: 
Continental

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude využívat radarové snímače páté generace, které mají zvýšenou schopnost detekce překážek. Při vývoji v rámci strategie Vision Zero vedoucí k budoucnosti bez dopravních nehod Continental vycházel z dosud již známých asistentů osobních a užitkových automobilů.

Společnost ovšem uvádí, že mezi těmito systémy je určitý rozdíl. Zatímco u osobního automobilu vyvine asistent nouzového brzdění v případě krizové situace maximální brzdnou sílu, u motocyklu musí být brzdný účinek dávkovaný mnohem pečlivěji. Smyslem zařízení u motocyklu je jezdci pomoci, nikoli za něj převzít kompletní kontrolu.

Asistent nouzového brzdění používá radar ke sledování prostoru před motocyklem. Pokud nastane nebezpečí střetu s vozidlem nebo jinou překážkou, jezdec dostane vizuální, akustické nebo haptické varování, například pomocí vibrací řídítek.

Přesný popis mechanismu brzdění si pročtěte na autorevue.cz >>>

Báječný svět dotací aneb Jak motorkáři přicházejí o sny
Petr Kolman 11. listopadu 2018 • 14:35

Báječný svět dotací aneb Jak motorkáři přicházejí o sny

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící stroj dokáže i sám zastavit a…

Daniel Fuglevič, autorevue.cz


Klíčová slova: motorka, Continental, vývoj



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,820
22,780
28,600
Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější