MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE   ELITNÍ POZICI

MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE ELITNÍ POZICI Zdroj: Petr Homolka

MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE   ELITNÍ POZICI
MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE   ELITNÍ POZICI
MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE   ELITNÍ POZICI
MERCEDES-BENZ S 350 BLUETEC: VLAJKOVÁ LOĎ TŘÍCÍPÉ HVĚZDY POSILUJE   ELITNÍ POZICI
4
Fotogalerie

Nejlepší auto na světě: Mercedes třídy S přichází v nejlepší formě

Třída S od Mercedesu je už pár desetiletí pojem. Nyní přichází v té nejlepší formě – i proto mávne nad konkurenčním pachtěním s Audi a BMW rukou a svou dokonalostí jde spíš proti Bentley či Rolls-Royci.

Svatá germánská trojice luxusních sedanů mezi sebou léta vede nepsanou válku, v níž poslední roky vítězí etalon tradice a pompy: Mercedes-Benz. Novinková S-Klasse k imaginárním hodnotám image a vycizelovanému technickému základu přidává supermoderní technologie a postřehnutelný duch starého Německa.

NÁDECH 30. LET …

Když se Mercedes zbavil své prestižní značky Maybach, bylo nasnadě, že třída S zastane i jeho roli. Už po pár kilometrech si můžete být jisti, že se tak stalo. Dvojitými skly izolováni od malicherností okolního světa plujete v hrobovém tichu uřvanou Prahou, aniž byste vnímali každodenní stresy. Jestli nějaké auto funguje jako terapie, pak je to „esko“. Uvolněnou atmosféru má na svědomí jak vzdušná kabina, tak hlavně retroprvky v podobě kulatých analogových palubních hodin (u AMG se strojkem IWC) a kovových výdechů klimatizace se zapuštěným zavíracím kolíkem – nepřipomíná to někomu bentley? Ano, takový lepší bentley, neboť mercedes působí snad ještě kvalitněji. Jen vyloženým modernistům může připadat duch kabiny příliš staromilský, ale to je jejich problém …

… KOMBINOVANÝ S MODERNOU

Naducaná křesla čalouněná jemnou barevnou kůží z programu Designo sice přijdou v paketu Exclusive pro linii AMG s dalšími přepychovými prvky na 262 tisíc korun, jenže odolejte křížově prošívané kůži na masážních sedadlech s velurovými polštářky. A když se zaposloucháte do křišťálových tónů audiosystému Burmester, málem by se vám chtělo přestat řídit. A tak zapnete adaptivní tempomat Distronic, zmáčknete tlačítko asistentu řízení a můžete se protáhnout s rukama za hlavou – radar a kamery se chytnou čar na silnici (nebo auta před vámi) a do mírných dálničních oblouků mercedes samy navedou. Jen škoda, že se po chvíli systém přihlásí o slovo, takže mu dotekem na volant musíte dokázat, že nespíte. Samočinné řízení už zkrátka není utopickou sci-fi, ale vlastně funkční realitou.

EFEKTNÍ EFEKTIVITA

Že v S-Klasse plujete krajinou jako na létajícím koberci, není nic divného, lepší komfort vám dopřeje leda rolls-royce. Jenže ten nestojí 2,1 miliónu korun, že? V případě nového „eska“ pak koupíte velmi slušně vybavený turbodiesel S 350 Bluetec asi za tři milióny, a kdo potřebuje víc, je jen zhýralý nabob. Šestiválcový třílitr totiž umí poslat více než pětimetrovou dvoutunovou limuzínu z nuly na stovku během 6,8 sekundy a s maximem 250 km/h kralovat levému pruhu německé dálnice. A když na mercedes budete hodní, každých sto kilometrů si řekne o necelých šest litrů nafty. Takhle nějak si představujeme dokonalé auto!