Mezi testovacími vozy byla i lahůdka – služební 911 Carrera šéfa koncernu VW Martina Winterkorna. Registrační značka S-MW 991 reflektuje iniciály  a kód modelové řady ...

Mezi testovacími vozy byla i lahůdka – služební 911 Carrera šéfa koncernu VW Martina Winterkorna. Registrační značka S-MW 991 reflektuje iniciály a kód modelové řady ... Zdroj: Archív

Po Masarykově okruhu jsme se neproháněli jen v carrerách, talent předvedly i luxusní panamery a SUV Cayenne
Jiří Mičánek junior vysvětluje čistou  stopu a zásady jízdy na mokru
Kromě asfaltu došlo také na bláto –  instruktoři radí, jak se pohybovat v terénu
Brněnský okruh  jsme obkroužili minimálně  třicetkrát a dostali do krve ideální  stopu. Model 911 byl jasně nejlepším.
4
Fotogalerie

Naučte se jezdit s porschem na jeho limitech

Můžete sice pozérsky pohodit klíčky na bar, masírovat si ego a čekat, až někoho ulovíte. Praví fandové ale s porschem raději jezdí – nejlépe na jeho limitech. A ty poznáte nejvíce pod vedením zkušených instruktorů.

Tak schválně: kdo z vás měl jako malý na plakátu v dětském pokoji porsche? Ti šťastnější sen přetavili ve skutečnost a sportovní legendu na čtyřech kolech si pořídili v měřítku 1:1 – ať už tradiční model 911, menší boxster, cayman, či luxusní panameru nebo SUV Cayenne.

V každém případě jde o technický vrchol, který si zaslouží, aby ho člověk naplno využil. Poznávání metodou pokus/omyl zde není na místě, a tak německá značka pořádá pro své (i potenciální) zákazníky globální program Porsche World Tour – v jeho rámci učí klienty jezdit s porschem na okruhu, v terénu, ale i na sněhu či ledu. Po celém světě.

TEORIE

Na úvod se hodí pár rad k pozici za volantem: školitelé vtipně a názorně vysvětlují, nejen jak, ale hlavně proč v autě sedět právě tak, jak předvádějí. Že ruce na volantu v poloze tři čtvrtě na tři nemáte kvůli snazšímu ovládání tlačítek rádia, ale proto, že nemusíte přehmatávat a že jen pokrčenou nohou vyvinete na brzdy maximální účinek.

PRAXE

Přes krátký technický exkurs mezi konstrukční rozdíly modelů a vliv koncepce na jízdní vlastnosti (carrera s motorem vzadu a pohonem zadních kol se bude chovat jinak než středomotorový cayman nebo panamera s motorem vpředu a 4×4) jdeme na okruh. V několika skupinkách po pětici aut, do nichž usedají dvojice (střídající se za volantem vždy po dvou kolech – jednom zahřívacím, druhém ostrém), si stačíme vyzkoušet téměř celou modelovou řadu Porsche s bonusem dokonalého poznání stopy brněnského autodromu – za celý den jsme absolvovali dobrých 30 okruhů za volantem cayennů, panamer, a hlavně sportovních boxsterů, caymanů a carrer.

Kromě řezání zatáček, kde ještě nedávno excelovali střelci Moto GP, jsme na cílové rovince sprintovali v improvizovaném závodě, na vnitřním terénním polygonu zkoušeli, kam až se vyškrábe SUV cayenne, a jako pasažéři si nakonec užili driftovací spolujízdu s instruktory – jedním z nich byl i náš Jiří Mičánek junior, jezdící s porschem pohárové závody v Německu.

FINÁLE

Perličkou pak byl slalom na čas o ceny – s mrštným boxsterem byli někteří borci i na deštěm zkrápěném parkovišti za paddockem aspiranty na stupně vítězů, na něž pak vystoupali při závěrečném defilé. Nadšené reakce zúčastněných ale signalizovaly, že vítězové byli vlastně všichni. Těch investovaných dvaceti tisíc korun do povedeného programu nelitoval ani jeden.