nahoru

Černá skříňka je oranžová

Hana Tesařová 22. listopadu 2001 • 00:00

Když se minulé pondělí zřítil Airbus A300 na newyorskou čtvrť Queens, každého asi napadlo, že se jedná o mstu za americkou vojenskou operaci namířenou proti hnutí Tálibán a bin Ládinově teroristické síti al-Kajdá. Vyšetřovatelé nakonec zjistili, že havárii airbusu zavinil nedostatečný odstup při startu. Letoun startoval jen 105 sekund po Boeingu 747 Japonských aerolinií a dostal se do vzdušného víru. A tak můžeme dál doufat, že zářijové útoky zůstanou ojedinělou hrůznou anomálií v historii leteckých katastrof. Co tedy bývá a zřejmě i v budoucnu bude nejčastější příčinou leteckých neštěstí? Odpovídá JUDr. Prokop Beneš, který se zabývá problematikou vyšetřování leteckých nehod.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně