nahoru

Kreativci pod (vlastním) drobnohledem

DAVID DANIEL 19. dubna 2001 • 01:00

Reklama je součást téměř všech mediálních projevů, Češi si na ni zvykli a na vizír se už dávno nezírá jako na zjevení z jiného světa. Zesměšňování duchovního obsahu reklam dokonce už nebaví ani fejetonisty. Zatímco většinu lidí z "cílových" skupin reklama otravuje (a přitom samozřejmě, byť "proti jejich vůli", ovlivňuje), je propagační tvorba předmětem více méně vážného přemýšlení a kritiky reklamních profesionálů. Věnují se jí marketingová periodika, v nichž se objevují recenze na kdejaký televizní spot nebo billboardovou kampaň. Hodnotí se, kritizuje a chválí, tvoří se TOP žebříčky. Celý svět hodnocení reklam zvenčí připomíná oblast jakékoli jiné kritiky. S malou výhradou. Kritikou reklamy se zabývají hlavně sami její tvůrci nebo šéfové produkujících agentur.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně