Poslední úterý?

Na začátku byl jednoduchý nápad: Jestliže je Internet opravdu tak lukrativní byznys a dobrý nápad má cenu miliónů, tak proč nedat dohromady potenciální podnikatele a investory? Třeba na nějakém večírku? Takto v roce 1998 vznikla tradice nazvaná First Tuesday neboli "první úterý", která spočívá v tom, že se vždy první úterý v měsíci scházejí na jednom místě lidé s penězi a lidé s nápady. Z Londýna expandovalo First Tuesday do dalších měst, takže například v říjnu 1999 se poprvé konalo v Praze a o rok později v Brně. Celkem se dnes "první úterky" drží ve více než 110 městech. Akce jsou v Praze i jinde velmi slušně navštěvované a místní podnikatelé si je nemohou vynachválit (jakkoliv se tu asi lukrativní společné podniky nerodí), ale problém je jinde: tak jako před více než dvěma lety vzniklo First Tuesday coby dítě internetového optimismu, dnes se stává naopak obětí internetové skepse. A nejen to: investorská firma, která síť minulý rok koupila, se sama potýká se značnými finančními problémy. Co dělat, když peníze nemají ani ti, kteří by je mít měli? A přežije First Tuesday recesi tzv. nové ekonomiky?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!