BOŽSKÝ LEO ZDARMA Už jsme to tady před týdnem zmínili. „Božský Leo“ DiCaprio jezdil rok po světě a pátral po tom, co se děje s naší planetou a jaký podíl máme my, nezodpovědní lidé, na jejím tristním stavu. Zjistil samo­zřejmě, že velký, dokonce větší, než sám čekal, což si prý uvědomil tváří v tvář kosatkám, Číňanům a tající­mu sněhu na placu Revenanta. Naštěstí to všechno zaznamenal na kameru, přičemž výsledkem je mimořádně ambiciózní a po vizuál­ní stránce i nebývale podmanivý dokument z produkce National Geographic Before The Floods (Češi mu přisoudili sugestivnější název Je s námi konec?). Spolu s režisérem Fisherem Stevensem ho propaguje, kudy chodí, a dokonce jej bude možné vidět zdarma na internetu celý týden od 30. října do 6. listopadu. Součástí má být i ukázka z jiného, neméně exkluzívního projektu NG o osidlování Marsu, za nímž stojí pro změnu Ron Howard. 

BOŽSKÝ LEO ZDARMA Už jsme to tady před týdnem zmínili. „Božský Leo“ DiCaprio jezdil rok po světě a pátral po tom, co se děje s naší planetou a jaký podíl máme my, nezodpovědní lidé, na jejím tristním stavu. Zjistil samo­zřejmě, že velký, dokonce větší, než sám čekal, což si prý uvědomil tváří v tvář kosatkám, Číňanům a tající­mu sněhu na placu Revenanta. Naštěstí to všechno zaznamenal na kameru, přičemž výsledkem je mimořádně ambiciózní a po vizuál­ní stránce i nebývale podmanivý dokument z produkce National Geographic Before The Floods (Češi mu přisoudili sugestivnější název Je s námi konec?). Spolu s režisérem Fisherem Stevensem ho propaguje, kudy chodí, a dokonce jej bude možné vidět zdarma na internetu celý týden od 30. října do 6. listopadu. Součástí má být i ukázka z jiného, neméně exkluzívního projektu NG o osidlování Marsu, za nímž stojí pro změnu Ron Howard.  Zdroj: Archív

Výročí týdne 5. 11. 1956 – NAT KING COLE BOURÁ HRÁZ NAT KING COLE (1916–1965) je jedna z klíčových postav historie amerického popu. Nejen pro ty písničky, kterých za necelých třicet let kariéry nasekal neúrekom. Nejen pro neotřelou sestavu jazzového comba v obsazení kytara, basa, klavír, již pokud nevynalezl, pak prosadil. Ale také proto, že změnil poměry v oblasti televizní zábavy. Stal se totiž prvním černošským interpretem s vlastní televizní show. Nat King Cole Show vydržela rok a měsíc a v půli prosince 1957 ji sám Cole típnul.
AŽ TRUMP ZMIZÍ VE VAGÍNĚ… Svůj příspěvek k prezidentským volbám v USA poslala na sociální sítě skupina Pussy Riot. Její píseň s názvem Straight Outta Vagina je věnována Donaldu Trumpovi, který zřetelně pohrdá ženami a zřetelně podlézá Putinovi. „Věřím ale, že myšlenka mocné ženské sexuality je mnohem silnější než populismus megalomana. Vagína je větší než Trump,“ řekla Guardianu členka kapely Tolokonnikovová. Ono to chce proti Milošovi asi ještě přitvrdit.
„Vždycky mě zajímal silný, překva­pivý příběh, osobité výrazové prostředky, promyšlená forma. A pak jsem se dostal k anglicky píšícím auto­rům, kteří psali podle mého gusta, a na základě enormní rozkoše z četby se možná dostavil jakýsi těžko definovatelný pocit spřízněnosti, který mě uvedl do pohybu.“ Tak pravil Pavel Dominik (pro Revolver Revui 77/2009), který za náročný překlad obsáhlého románu Vladimira Nabokova Ada aneb Žár i za předchozí práci získal letošní Státní cenu za překlad. V minulém týdnu oceněný překladatel převedl do češtiny též většinu děl Salmana Rushdieho, knihy Henryho Millera, Johna Banvilla, Philipa Rotha nebo Grahama Greena a řadu divadelních her.
TÓNY Z DĚLOHY Vydaným kompilačním albem vrcholí netradiční konceptuální projekt ­Insider. Na počátku roku v něm byli osloveni vybraní hudebníci, aby se pokusili složit skladbu inspirovanou zvuky, které může slyšet dítě v matčině děloze. Výsledkem jsou dobrodružné skladby, sahající od elektroniky až po folkové písničkářství, a přispěli mezi jinými i Moimir Papalescu, Kittchen nebo Martin Přikryl, kytarista The Prostitutes. Skladby byly zveřejňovány postupně, celé album se dá zdarma stáhnout z Bandcampu.
OBŽIVLÝ NEBOŽTÍK VE ŠVANĎÁKU Hra britské dramatičky Caryl Churchillové Je to tu se skládá ze tří částí: tu první všichni známe, tu druhou dříve či později poznáme a té třetí se děsíme. Režisérka Viktorie Čermáková si ve Studiu Švandova divadla dala záležet, abychom si ony situace užili: nejprve herci vedou tlachy po pohřbu, pak sám nebožtík reflektuje svůj život a končí se metaforickým obrazem umírání. Až na ten závěrečný, zbytečně protahovaný obraz se kupodivu nepřestáváte usmívat. Churchillová šermuje ostrým jazykem a herci jsou neméně přesní, zejména monolog Tomáše Petříka coby obživlého nebožtíka je strhující.
9
Fotogalerie

Mixér

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!