Na Petříně, 1979: „Při procházce po Petříně začali kluci skotačit po parku a Filip se najednou zamyslel.“

Na Petříně, 1979: „Při procházce po Petříně začali kluci skotačit po parku a Filip se najednou zamyslel.“ Zdroj: Gábina Fárová

Na Petříně, 1979: „Při procházce po Petříně začali kluci skotačit po parku a Filip se najednou zamyslel.“
Filip si obléká nohu, řekl Pavel Beneš, 1990. „V roce 1990 jsem poprvé vzala Psí vojáky do ateliéru v ulici Anny Letenské, koncertních fotek měli dost, ale aranžované zatím žádné.“ Dodejme ještě,  že výřez této fotografie ilustruje Topolovu knihu  Jako pes, která právě vyšla v edici Revolver Revue (křtila se ve vršovické kavárně Café v lese,  den po Topolově úmrtí). Bývalý grafik Reflexu,  nyní vedoucí ateliéru Vizuální design FUT ÚJEP  v Ústí nad Labem Pavel Beneš snímek opatřil touto popiskou: „Filip si obléká nohu.“
Filip na kole, 1981: „Díky tomu, že tatínek Vítka Krůty pracoval ve Veltrusích, kluci uspořádali, samozřejmě že zcela neoficiálně, koncert Psích vojáků v zahradách veltruského zámku. Každý se na místo dopravoval po vlastní ose. Spojku mezi autobusovou zastávkou a místem konání koncertu dělali Filip Topol s Vítkem na kolech.“
Bytová kultura – čtení, 1983: „Filipův bratr Jáchym se na začátku 80. let přestěhoval ze Santošky do Radlic – vyměnili si byt s rodinou Grůšových. V roce 1983 se tam uskutečnila společná výstava, kde vystavovali mj. David Němec, Mára Hlupý, Tomáš Císařovský a Viktor Karlík, který při té příležitosti vymaloval Jáchymovi obývák. Viktor ve své knížce Podzemní práce vzpomíná, že některé chybějící barvy nahrazoval tinkturami z lékárny a vývarem koření. Vlastní texty vyvěšené po stěnách tam četli vedle Filipa například i básníci Michal Wernisch nebo Vít Kremlička.“
4
Fotogalerie

Jak si Filip Topol oblékal nohu

S třináctiletým Filipem se o dva roky starší fotografka Gabina Fárová (50) seznámila na Malé Straně. „V šestnácti jsem nastoupila na grafárnu, kde mne zaujali Viktor Karlík s Márou Hlupým, se kterými jsem vystavovala na bytových výstavách. Díky nim jsem objevila společnost villuzionistů, mladých básníků, malířů a umělců vůbec a spolupracovala s nimi na sbornících, ze kterých se časem vyvinula Revolver Revue. Tak došlo k mému plynulému přechodu z Vinohrad na Malou Stranu, kde se tenkrát vlastně všechno odehrávalo.“ Fárová pro Reflex okomentovala několik fotografií.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!