DETAIL Z RÁDŽPUTSKÉ ŠKOLY V INDII (ROK 1790) názorně předvádí jednu ze složitých poloh z Kámasútry. I zobrazování sexu v křehkém orientálním výtvarném umění, ať už japonském, čínském, nebo indickém, stálo modelem prvním komiksovým tvůrcům, kteří si vzali na mušku lidskou erotiku.

DETAIL Z RÁDŽPUTSKÉ ŠKOLY V INDII (ROK 1790) názorně předvádí jednu ze složitých poloh z Kámasútry. I zobrazování sexu v křehkém orientálním výtvarném umění, ať už japonském, čínském, nebo indickém, stálo modelem prvním komiksovým tvůrcům, kteří si vzali na mušku lidskou erotiku. Zdroj: Repro z knihy Erotický komiks

Světová oplzlost v obrazech

V ideálním alternativním světě, kde nebylo Československo izolováno od okolního dění, by v historicky pojaté publikaci Erotický komiks od Tima Pilchera nemohla chybět čestná kapitola o Kájovi Saudkovi. Jenže kulturní historie se ubírala jinak a i přes usilovné snahy zachovat Saudkův odkaz pro budoucnost (monografi e Kája Saudek od Heleny Diesing a reprinty starých komiksů v nakladatelství Plus) se svět o „našem“ komiksovém králi vnadných slečen nedozvěděl.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!