Červený a modrý Mauricius

Červený a modrý Mauricius Zdroj: Archiv

Za tři roky zhodnocení až o 100 procent. Velcí čeští investoři objevili výnosný koníček

Bohatí čeští podnikatelé stále častěji ukládají peníze do poštovních známek. Přitahují je výrazně vyšší výnosy, které přesahují i investice do nemovitosti. Někteří čeští miliardáři se už dokonce zařadili do první ligy světové filatelie. 

„Do známek se v Česku investuje ročně 300 milionů až 400 milionů korun. Můžeme mluvit o třech miliardách za posledních deset let. To je však špička ledovce. Pod tím jsou privátní obchody, které se uskutečňují denně,“ řekl Tomáš Mádl, přední filatelista a prezident Pražského klubu prestižní filatelie.

Například některé známky z britských kolonií se podle Mádla za posledních deset let zhodnotily o 300 procent. „Určité československé rarity za poslední tři roky zvýšily hodnotu o padesát až sto procent,“ doplnil znalec a poradce v investicích do filatelie David Kopřiva. Pronájem bytu vynáší majiteli ročně tři až pět procent z investované částky.

Jací čeští podnikatelé do známek investují a jak se vyvíjí jejich cena? A jakou světově proslulou známku získal Čech? Dočtěte si článek na E15.cz >>>