Digitální demence: Lidé nechápou, že Google není vyhledávačem pravdy, ale webových stránek

Kromě ženských hormonů z antikoncepce v pitné vodě, společenského příkladu Miloše Zemana a televizního vysílání způsobuje všeobecný nárůst slabomyslnosti ve společnosti i spojení tradiční lidské blbosti s nejmodernějšími technologiemi - internetovými vyhledávači. Zdrcující většina Internetu nepochopila, že Google není vyhledávačem pravdy, ale webových stránek. A lidé se chovají, jako by tomu bylo naopak.

Termín „digitální demence“ je široce známý a zavedený, a popisuje spíše úpadek kognitivních procesů jedinců, kteří část své paměti a myšlení odevzdali mobilům a počítačům. Termín digitální demence popisují spíše než neurologickou újmu způsobenou internetem jedinci újmu na všeobecné míře poznání, informovanosti a demence ve společnosti.

Termín digitální demence v případě Googlu podstatě značí: Pro lid je pravda to, co najde Google v prvním neplaceném odkazu. Jneže na prvním místě není vždycky kvalitními informacemi nabitý článek. 

Google není vinen!

Psané neplatí jen pro Google. Výzkumy ukazují, že stejně idioticky se lidé chovají i při využití jiných internetových vyhledávačů, tedy toho nejběžnějšího z umělé inteligence, co užíváme dnes a denně, aniž bychom si vlastně uvědomili, že celý ten vyhledávací systém některé parametry umělé inteligence skutečně splňuje. Ale k inteligenci skutečné má daleko, k té je blíž Wiki, Wolfram Alpha nebo Research Gate - které však nikdo nezná a neužívá. Všichni užívají Google, ale jen co ukáže nahoře. A na první stránce.

Výzkumy hovoří neúprosně. Na placené reklamy nahoře si klikne jen deset procent uživatelů. Na první nalezený neplacený link klikne 33 procent. Na první tři odkazy 61 procent. Na druhou vyhledanou stránku dojde deset procent návštěvníků. Pravda je pro nadpoloviční většinu uživatelů to, co najde Google na prvních třech pozicích.

Jak se šplhá v Google

Nyní se podívejme - číslo značí pořadí důležitosti - jak IT experti tuší (Google to samozřejmě většinou nevykřikuje), jaká kriteria pro určování pořadí výsledků vyhledávač užívá. Jako bod číslo 2 se uvádí: Klíčové slovo se vyskytuje v doméně nejvyššího řádu. 3. Klíčové slovo je prvním slovem v doméně. 11. Klíčové slovo v title tagu title. 12. Title tag začíná klíčovým slovem. 14. Klíčové slovo se objevuje v H1 tagu, tedy titulku.

No a kde jsou kriteria odvozená od kvality informací na stránce, jak je pro Google důležité, zda tam nejsou nesmysly? 53. Odkazy a zdroje. 61. Užitečný obsah. 62. Obsah nabízí určitou hodnotu a jedinečné postřehy. Takže - tučný nadpis je na 14. místě důležitosti, zda bude odkaz v Google „nahoře“, pravdivost informace na stránce pak na místě dvaašedesátém.

Budu mentionový expert!

Z českých šarlatánů to nejdále dotáhl jistý František Kahuda, v letech 1954–1963 ministr školství a v letech 1967–1985 jeden z hlavních propagátorů psychotroniky. Od roku 1970 do roku 1987 působil jako ředitel Psychoenergetické laboratoře Fakulty chemického inženýrství VŠCHT v Praze. Vymyslel si vlastní psychotronickou pavědu - psychoenergetiku - a v jejím rámci přinesl koncept psychotronické elementární částice mentionu, který ještě nikdo nikdy nevyvrátil.

Mezi psychology se říkalo, že provoz laboratoře platila sovětská armáda (v touze psychotronicky komunikovat s posádkami ponorek) a že hlavním přístrojovým vybavením Kahudovy laboratoře byl destilační přístroj. Ale není to ověřené. Pokud se však budu chtít stát celosvětovým expertem na mentiony, půjdu na to jednoduše.

Koupím doménu mention.org a hosting (patnáct stovek), z WordPressu (zadarmo) si jej poskládám v dvoujazyčné verzi, a založím na ní subdomény science.mention.org (veda.mention.or), health.mention.org (zdravi.mention.org) a především samozřejmě eshop.mention.org. A požiji. Poté začnu do textového editoru plácat na výše zmíněná témata, co mě slinka na jazyk přinese, a podle sekce užívám slova „zdraví“, „věda“, „ušetřit“ a podobná - klíčová. Píšu česky, do angličtiny mi to přeloží Google Translator.

Když je nažvaněno...

...otevřu redakční systém svého serveru mention.org a mastím. Texty ZÁSADNĚ začínají velkým tučným nadpisem (tag H1), a title obsahuje slova mention, věda, zdraví a tak. Do sekce eshop nasypu desítky a desítky mentionových generátorů všech cenových úrovní - od amuletů osobních, odpuzujících demenci za padesát korun, až po (pro firmy určený) sálový generátor mentionů za 12 000 euro, který zvýší kognitivní výkonnost topmanagerů na velkých poradách. No a pak už jen budu čekat první objednávky. Přijdou! Google Demency Rules!