Češi milují online bankovnictví. A banky jim vycházejí vstříc

Banky se vyvíjejí stále rychleji. Znatelné je to zejména v posledních letech, kdy za desítky a stovky milionů korun modernizují svá internetová bankovnictví a přijímají nové technologie, které mají klientům zjednodušit život. Letos jde například o Google Pay, napřesrok na jaře bychom se měli dočkat instantních plateb.

Doba před deseti lety, kdy bylo internetové bankovnictví zpoplatněné a kvůli většině úkonů spojených s obsluhou běžného účtu bylo třeba zajít na pobočku, je naštěstí už nenávratně pryč.

Banky si zvykly potkávat se se svými klienty zejména v online prostoru - prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví. Není proto divu, že finanční domy do zlepšení efektivity těchto kanálů v poslední době investují desítky až stovky milionů korun. „Některé banky modernizují své existující řešení, jiné budují řešení zcela nová,“ vysvětluje vedoucí partner PwC Petr Ložek.

Češi jsou před Německem

Češi si totiž na využívání online bankingu rychle zvykli. Podíl tuzemských uživatelů se v posledních deseti letech zvýšil ze 12 na 57 procent, což znamená nejstrmější růst v celé Evropské unii.

Ve využívání online bankingu jsme dokonce i o jeden procentní bod před Německem. A pro srovnání, v Bulharsku a v Rumunsku, které jsou na chvostu žebříčku, loni využívalo online bankovnictví pět, respektive sedm procent populace. Nejvíce si naopak na online banking zvykli v severských zemích či v Nizozemsku, kde jej využívá přibližně devět z deseti lidí.

Jak se rozvíjí online a mobilní bankovnictví? Jakými novinkami nás banky brzy potěší? Dočtěte si článek ZDE >>>