Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.

Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop. Zdroj: UNStudio

Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.
Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.
Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.
Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.
Podoba futuristického nádraží budoucnosti pro hyperloop.
7
Fotogalerie

Architekti představili nádraží budoucnosti pro superrychlý dopravní systém hyperloop

Z nizozemského Amsterdamu do německého Frankfurtu, které dělí vzdálenost 450 kilometrů, za pouhých 53 minut a to bez použití letadla? To je hudba budoucnosti v dopravě, ve které by se využíval vysokorychlostní transportní systém hyperloop. Architekti ze společnosti UNStudio teď představili i projekt, jak by takovém případě vypadalo v Nizozemsku moderní nádraží. A je to samozřejmě něco zcela jiného, než známe dnes.

„Hyperloop je podle nás nejen realistickou a životaschopnou alternativou k létání, ale představuje i revoluci v cestování. Umožní to zcela nové způsoby práce a trávení volného času, což povede k mnoha ekonomickým změnám a významně to pomůže životnímu prostředí,“ řekl Ben van Berkel, hlavní architekt a zakladatel UNStudia pro odborný web Designboom.

Plány na nádraží hyperloopu v Nizozemsku byly představeny ve městě Utrecht. A podílel se na nich i architekt Jan Sobotka.

Hyperloop je koncept vysokorychlostního transportního systému navrženého americkým vizionářem Elonem Muskem, který proslul mnoha kontroverzními výroky. Teoretická maximální rychlost za použití hyperloopu je 1300 kilometrů za hodinu.

Architekti z UNStudia se domnívají, že hyperloopové stanice by mohly fungovat jako samostatné baterie zásobované solární energií a tím by se daly využít i pro okolní občanskou vybavenost.

Potenciální cesta mezi Amsterdamem a Frankfurtem by trvala 53 minut a za rok by prý po ní mohly být přepraveny desítky milionů cestujících.

Podle futuristických plánů na výstavbu evropského systému hyperloop by jedna z tras vedla Z Německa i do České republiky a přes Prahu a Brno by pokračovala do Vídně. Jaká bude ale realita tohoto projektu, to se jen uvidí.