Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: Profimedia.cz

Maily, nákupy i sledování sportu v práci. Podívejte se, jak Češi používali internet v roce 2017

E-mailová komunikace, nakupování jídla nebo módy a zábava, to jsou hlavní činnosti, kterým se lidé v Čechách věnují po dobu strávenou na internetu. Ukazují to data nejnavštěvovanější české stránky Seznam.cz, kterou denně prochází téměř šest milionů unikátních uživatelů. Nejvýraznějšími dny jsou pondělí a neděle, kdy se pozornost dělí mezi služby a obsah. Dlouhodobé statistiky zároveň ukazují, že Češi neradi mění své návyky a již několik let konzumují internet takřka podobně. V dopoledních hodinách čtou e-maily, horoskopy a zprávy, navečer se věnují zábavě a nakupování. Na oblíbenosti neztrácí ani sportovní zpravodajství, které se jako jediné těší sledovanosti v průběhu celého pracovního týdne.  

„Služby společnosti Seznam.cz prostřednictvím počítačů, tabletů a mobilních telefonů navštíví za hodinu 827 000 unikátních uživatelů, za celý týden je to 5 844 000,“ upřesňuje Martin Pecka, analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz. „Obecně můžeme říci, že Češi konzumují zábavu v první polovině týdne, převážně v dopoledních hodinách," dodává.

Pondělí je vůbec nejsilnějším dnem, připojeno k internetu je o třetinu více lidí než například v sobotu. „Z našich dat je patrné, že na začátku pracovního týdne lidé čtou v brzkých ranních hodinách horoskopy a vyřizují e-mailovou poštu. Počet odeslaných zpráv atakuje hranici pěti milionů,“ říká David Finger, produktový manažer služby Seznam.cz Email.

Zatímco přes oběd čtou lidé zprávy a večer sledují videa, výjimku tvoří sport, který uživatelé konzumují rovnoměrně během celého dne a to od pondělí do pátku. O víkendu si od něj naopak odpočinou, a to třeba vlastním aktivním pohybem.

„Je možné říci, že tak, jak často lidé posílají a čtou e-maily, připojují se i k internetu,“ doplňuje Finger. Z dat společnosti Seznam.cz totiž vyplývá, že v neděli odpoledne se už lidé chystají na to, co je v týdnu čeká, a zároveň vyřizují resty. Nejvíce e-mailů je ale odbaveno během pondělí, jelikož hranice odeslaných e-mailů atakuje pět milionů. Denní průměr během pracovního týdne se přitom pohybuje kolem 4,5 milionu odeslaných zpráv.