Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. Zdroj: Profimedia.cz

Za co utrácí Česká pošta? Tisíce lahví vína a desítky milionů na propagaci

Desítky milionů korun platí každý rok Česká pošta za propagaci nebo reklamní předměty. Například v roce 2015 to bylo 46,9 milionu korun, z toho více než 610 tisíc korun zamířilo na nákup 4440 lahví vín. Podnik přitom dlouhodobě tvrdí, že nemá dostatek peněz na výraznější zvýšení platů a požaduje od státu stovky milionů korun jako kompenzaci za poskytování základních služeb.

Celkem 4440 lahví vína za 610 tisíc korun. To byla jedna z výdajových položek České pošty za rok 2015. Jsou mezi nimi lahve především ze zahraničí, které stojí kolem 200 korun, ale i takové, jejichž cena přesahuje 500 korun.

Státní podnik tvrdí, že tato vína potřebuje, a to za účelem zvýšení svého zisku. „Česká pošta využívá vína jako propagační předmět, tedy v souvislosti se svou ekonomickou činností k dosažení, zajištění a udržení příjmů,“ uvedla k tisícovkám lahví Eva Krejčí z odboru komunikace.

Na reklamu a propagaci směřovalo v daném roce bezmála 47 milionů korun. Přes 3,8 milionu korun z toho pošta utratila za reklamní předměty. O rok dříve (2014), byly výdaje ještě vyšší – celkem 54,2 milionů. Za loňský rok od ledna do října bylo utraceno přes 30 milionů. Server Blesk.cz to zjistil na základě žádosti podle informačního zákona.

VÍCE O UTRÁCENÍ ČESKÉ POŠTY SI PŘEČTĚTE ZDE >>>