Jeseníky

Jeseníky Zdroj: LIBOR TEICHMANN / MF DNES / Profimedia

Jeseníky: Kolem zříceniny Drachenburgu a největšího moravského rašeliniště

Z Vrbna pod Pradědem vede cyklotrasa hlubokými lesy CHKO Jeseníky do města Jeseník. Cestou zpátky si užijete cestu malebným údolím Černé Opavy.

Výchozím bodem cyklovýletu přes Jeseníky je město Vrbno pod Pradědem.

Z něj se vydáme po zelené turistické značce (TZ) směrem na Železnou a Jeseník. Zprvu se značka klikatí městem, ale jakmile ho opustíme, čekají nás dlouhé kilometry hlubokými lesy.

Stále se držíme zelené TZ, cestou mineme zříceninu slezského strážního hrádku Rabenštejn a loveckou chatu zvanou Solná bouda. Na rozcestí Pod Velkým Bradlem opustíme zelenou TZ a budeme pokračovat po cyklotrase č. 6209 směrem na Adolfovice.

Cykloklub obtížnost 3Cykloklub obtížnost 3|Reflex.cz

Náročnost:
trasa střední obtížnosti bez technických pasáží

Délka:
54 km

Převýšení:
cca 1100 metrů

Doporučené kolo:
trekingové nebo horské (MTB)

V Adolfovicích odbočíme na cyklotrasu č. 6210, která nás podél říčky Bělé dovede až k lázeňskému městečku Jeseník. Pokud se nechceme občerstvit, do města zajíždět nebudeme a na jeho okraji odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 55. Přes Dětřichov dojedeme do osady Rejvíz, v jejímž okolí se nachází největší moravské rašeliniště i s naučnou stezkou a to opravdu za návštěvu stojí.

Z Rejvízu se budeme stále držet značení cyklotrasy č. 55 a přes obec Drakov, na jejímž katastru je unikátní zřícenina vysoké pece ze 14. století nebo zřícenina hrádku Drachenburg, projedeme kolem památného buku, jehož stáří se odhaduje na více než 200 let, do obce Mnichov, kterou prochází zbytky československé linie opevnění z meziválečného období. Z Mnichova je už do cíle výletu ve Vrbnu pod Pradědem coby kamenem dohodil.

Zobrazit místo Jeseník na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.