Adriana Krnáčová

Adriana Krnáčová Zdroj: ctk

Krnáčová: Smlouva DPP s firmou Rencar je nevýhodná

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl ukončit smlouvu s reklamní společnosti Rencar. Smlouva je pro podnik nevýhodná, sdělila dnes ČTK primátorka Adriana Krnáčová (ANO). DPP připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s Rencar nedomluví, uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl. Smlouvu s firmou považuje DPP za neplatnou.

Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl, že slouva DPP s Rencarem je koncesní, uvedl dopravní podnik. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost.

 

"Mohu potvrdit, že DPP obdržel rozhodnutí ÚOHS ve věci smlouvy se společností Rencar. Reklamní plochy Rencar využívá na základě smlouvy o pronájmu ploch pro reklamní činnost, která je podle DPP neplatná, a Rencar tedy dle názoru DPP užívá reklamní plochy bez právního důvodu," uvedl Štábl. Rencar s právním závěrem DPP nesouhlasí a neplatnost smlouvy rozporuje.

 

Krnáčová naopak s krokem DPP souhlasí. "Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není," uvedla.

 

Dohoda DPP s firmou Rencar na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Dopravní podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně.

 

DPP prý zároveň připravuje podklady pro vypsání transparentního výběrového řízení, ze kterého vzejde nový partner podniku v oblasti využití reklamních ploch společnosti.