Nelíbejte “brexitové” voliče. Britové vymysleli geniální aplikaci | Reflex.cz
reklama
nahoru

Nelíbejte “brexitové” voliče. Britové vymysleli geniální aplikaci

Tereza Stonišová2. července 2016 • 13:00
Nelíbejte “brexitové” voliče. Britové vymysleli geniální aplikaci
foto: profimedia.cz

Je tomu přesně týden, kdy se Velká Británie na základě vyhlášeného referenda rozhodla pro odchod z Evropské unie. Po týdnu se dá již celkem s jistotou říct málo věcí, nicméně jedno je jisté: referendum zásadně rozdělilo Velkou Británii. A to nejen jednotlivé její země, nýbrž i jednotlivé obyvatele. A právě díky ostrému názorovému střetu Britů vznikla aplikace, která Britům ukáže, kdo byl pro a kdo proti setrvání v EU.

reklama

Aplikace vznikla z nápadu dvou voličů, kteří pochopili, že to nebudou jen oni dva, které bude volba v referendu rozdělovat. Aplikace má název “Remainder” a odkazuje k voličům, kteří se vyjádřili pro to v Evropské unii zůstat (z anglického “remain”). Aplikace zatím nejde stahovat, ovšem je již dostupná na internetových stránkách http://www.remainderapp.co.uk/. Tam se můžete zaregistrovat, a následně najít takový protějšek, který hlasoval v klíčovém referendu stejně jako vy. Dá se říci, že vzhledem k nastalé atmosféře, je tato aplikace výborný makretingový tah. 

 

Aplikace funguje pro Brity žijící ve Velké Británii i mimo ni. S heslem “Nepolibte Leave voliče” se do ní může přihlásit kdokoli, kdo v referendu hlasoval. Remainder funguje vlastně jako určitý typ seznamky. Její motto totiž také hlásá, že je určeno pro ty, komu hlasování o vystoupení EU poškodil vztah a zlomil srdce. Stránka by pak následně měla ukázat registrovanému uživateli, který se chce prostřednictvím této stránky seznámit, zda si volí toho, kdo hlasoval pro setrvání v EU. Remainder již vzbudil velkou pozornost britských médií, která se shodují, že její rychlé rozšíření a popularita jen dokazuje rozdělení britské společnosti.

 

 

 

 

Tereza Stonišová




Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama