Týdenní dekomprese: Sestřelování dronů jako za středověku (a další zprávy z budoucnosti) | Reflex.cz
reklama
nahoru

Týdenní dekomprese: Sestřelování dronů jako za středověku (a další zprávy z budoucnosti)

Darek Šmíd20. května 2016 • 18:00
Týdenní dekomprese: Sestřelování dronů jako za středověku (a další zprávy z budoucnosti)
foto: http://hyper-reality.co/

Dnes se dozvíte spoustu užitečných věcí: jak bude vypadat rozšířená realita, jak sestřelit dron, jak srazit chodce autonomním vozidlem, ale nepřejet ho – a jak se nestát dojnou krávou Facebooku.

reklama

V první řadě tady máme krátký film o tom, jak by mohl vypadat svět blízké budoucnosti. Konkrétně svět rozšířený o augmentovanou (rozšířenou) realitu, která člověku v zorném poli překrývá původní realitu ještě jednou virtuální vrstvou. Teď je ještě brzo soudit, jestli se lidstvo spokojí s displeji implantovanými do kontaktních čoček, nebo pojede ve velkém tekuté počítače vstřikované injekcí do oka, ale začíná být zřejmé, že budoucnost masmédií se bude pohybovat někde mezi virtuální a augmentovanou realitou. Jak by to mohlo vypadat v praxi, předvádí fantastický kraťas Keiichiho Matsudy Hyper-Reality. Pusťte si ho. Je to inspirativnější než 6 minut strávených na Facebooku.

A ještě jeden pohled do budoucnosti – seznamte se s puškou zvanou DroneDefender. Je to kanón s úctyhodným laufem, který je určen přesně k tomu, co byste od něj čekali: k sestřelování dronů. Vysílá elektromagnetické vlny, které po zacílení a stisknutí spouště přeruší komunikaci s dronu s ovládačem jeho pilota na zemi.

Hyper-autobus.Hyper-autobus.

Americké ministerstvo vnitřní bezpečnosti a ministerstvo obrany má těchhle kvérů údajně k dispozici už stovku a občané země se už jistě nemohou dočkat, až bude k sehnání civilní verze. „Sestřelování dronů“ se stane novým z problémů prvního světa: obtěžuje vás dronový stalker? Sestřelte ho. Natáčí vás dron TV Nova? Sestřelte ho. Jde po vás policejní dron? Sestřelte ho.

Ne že by se dron nedal sestřelit už za středověku.

A společnost Google si nechala patentovat lepkavou automobilovou haupnu, na které se budou „chodci chytat jako mouchy“. Vážně, touhle chodcolapkou plánuje Google vybavit údernou čelní plochu svých autonomních vozidel; pokud se jim připlete do cesty nějaký nebožák, kterému se porouchalo zařízení na virtuální realitu a on je teď odsouzen k bezcílnému bloumání po vylidněných ulicích skutečného světa, auto ho sice srazí, ale nepřejede: nebožák se na ně prostě přilepí a auto ho bude vozit jako „transfuzáka“ Šíleného Maxe proti větru, dokud tam nepojde hladem a žízní.

Hyper-ulice.Hyper-ulice.

Teď už jde jen o to přijít na to, jak se s tímhle autem projet po jevišti televizní soutěže Tvoje tvář má známý hlas, pochytat na přední nárazník protagonisty namaskované za Pink a Tilla Lindemana a dovést je až na Mys Canaveral a vystřelit je odtud do vesmíru.

Začíná to být jediná reálná možnost, jak smést tenhle zmutovaný televizní formát z tváře planety předtím, než se začne množit – aktuální posthokejová epizoda se totiž vrátila na obrazovky se skóre přes 1,7 milionu diváků, což dělalo 55% share (podíl na sledovanosti). Je čas bít na poplach. ČR má 10 a půl milionu obyvatel. Milion a tři čtvrtě z nich se dívá na tohle:

Pořád vám ještě připadá augmentovaná realita z úvodního kraťasu Hyper-Reality děsivá?

Hyper-víra.Hyper-víra.

A jen tak mimo řeč, belgická policie doporučila občanům nepoužívat smajlíkové reakce na Facebooku – s tím, že ty hýbací smajlíky nejsou na té stránce ani tak proto, aby měli lidičkové širší pole vyjádření svého zhnusení nad novou fotografií poblitého pacholete svých bývalých spolužáků ze zvláštní školy, ale hlavně proto, aby jim mohl Facebook lépe hrábnout do mozků a pak do nich mohl prát efektivněji na míru šitá reklamní sdělení.

Kdo říká, že augmentovaná realita je budoucnost? Facebook měl loni z reklamy 96,5 % svých příjmů; máte-li něco zadarmo (jako Facebook), znamená to hlavně to, že produkt jste vy; a belgická policie doporučila občanům své země, jak chránit své soukromí, protože to prostě uznala za vhodné. Což je obdivuhodná frajeřina.





Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama