Zprávy

pet
21. března 201613:45
Za alergie může zřejmě páření lidí a neandertálců
foto: Profimedia

Sexuální styky mezi Homo sapiens a neandertálci byly zřejmě častější, než se dosud předpokládalo, a jejich důsledkem jsou změny lidského genomu, které ovlivnily náš metabolismus a imunitní systém, tvrdí studie v časopise Science.

Homo sapiens, neandertálci a denisované (příbuzní, ale geneticky odlišní od neandertálců) se zřejmě docela často potýkali a stýkali a z jejich setkání se rodily děti, jež ovlivňují naši imunitu dodneška. Vědci z Institutu Maxe Plancka se domnívají, že neandertálské geny jsou zodpovědné například za alergie na prach, kočky a seno.

Vědci zkoumali více než 1500 lidí z celého světa a našli DNA důkazy o mísení různých lidských druhů v Evropě, Asii a dokonce i na Papui-Nové Guineji, která patří do Melanésie. Melanéské promíšení s denisovany bylo pro vědce obzvlášť překvapivé, protože Sibiř, kde se denisované zřejmě nejvíce vyskytovali, dělí od Melanésie tisíce kilometrů a moře.

Biologickou analýzou do nitra pohádek. Některé příběhy se vypráví od pravěku

Studie potvrdila mezidruhové křížení, jež probíhalo poté, co Homo sapiens opustili Afriku před více než 50 tisíci lety. Zkoumání archaické DNA může pomoci zodpovědět otázky, jak se u nás vyskytly některé znaky a zvláštnosti, například právě alergie na specifické věci.

pet