Zprávy

Facebook humanitární? Síť zakázala na svých stránkách prodej zbraní

čtk
30. ledna 201617:00
Facebook humanitární? Síť zakázala na svých stránkách prodej zbraní
Zakázaný Facebook
• foto: 
Archív

Sociální síť Facebook zakázala soukromým osobám, aby prodávaly zbraně s jejím využitím. Nově toto zavedl i Instagram. Vedení společností se totiž obává, že právě pomocí Facebooku se někteří obchodníci domlouvají o prodeji a nákupu zbraní. To se opravdu děje - idé síť zneužívají, aby se vyhnuli prověrkám, které musejí v řadě zemí absolvovat při nákupu zbraně v běžných prodejnách.

Facebook k novému opatření přistupuje v době, kdy veřejnost ve Spojených státech debatuje o zpřísnění dostupnosti střelných zbraní v souvislosti s několika nedávnými případy střelby. Aby zabránily využívání svých platforem k obchodu se zbraněmi vyzval firmy provozující sociální sítě nedávno také americký prezident Barack Obama.

Tlačítku „To se mi líbí“ na Facebooku zvoní hrana, lajkněte si pár posledních batolat svých „přátel“

Zbraně se nyní dostaly na seznam položek, s nimiž lidé nesmějí na facebooku soukromě obchodovat. Tento seznam společnost zavedla již v březnu 2014 a jsou na něm rovněž například léčiva a nelegální drogy včetně marihuany.

Facebook už dříve zakázal soukromým prodejcům zbraní, aby své zboží prodávali pomocí reklamy hlásající, že nejsou potřeba žádné prověrky. Uživatelé sítě vlastnící licenci k prodeji střelných zbraní budou ale nadále moci reklamu na své zboží na facebooku zveřejňovat. Podmínkou však bude, že samotnou obchodní transakci uzavřou strany mimo sociální síť.

Facebook Messenger má pro rok 2016 velké plány: Tam, kam jdeme, už nebudete potřebovat telefonní čísla

"Během posledních dvou let začalo stále více lidí užívat facebook, aby objevovali výrobky a kupovali a prodávali si navzájem různé věci," uvedla Monika Bickertová z vedení firmy. Na tento vývoj musí Facebook podle ní reagovat a aktualizovat i svou politiku v oblasti takzvaného regulovaného zboží.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že na konci loňského roku měla 1,59 miliardy aktivních uživatelů.

čtk

Klíčová slova:

Diskuse ke článku


 
reklama
Nejčtenější články
DesktopMobile