Donald Trump je nyní ve většině průzkumů na druhém místě mezi republikánskými prezidentskými kandidáty

Donald Trump je nyní ve většině průzkumů na druhém místě mezi republikánskými prezidentskými kandidáty Zdroj: Profimedia.cz

Donald Trump vyzval k bojkotu kaváren Starbucks kvůli tomu, že prý cenzurují vánoce

Podnikatel a jeden z republikánských prezidentských uchazečů Donald Trump se přidal k útokům na globální síť kaváren Starbucks. Ta se nyní stala terčem kritiky na sociálních sítích kvůli vánoční sérii kelímků, které nenesou žádné symboly vánoc.

Uchazeč o republikánskou prezidentskou nominaci, který je nyní podle průzkumů většinou na druhém místě za doktorem Benem Carsonem, obvinil korporaci z podlézavé politické korektnosti.

Na mítinku v illinoiském Springfieldu Trump řekl, že je možná čas na to kavárny bojkotovat. Dodal, že ve svém mrakodrapu Trump Tower v New Yorku má jednu z nejúspěšnějších kaváren Starbucks. Na nervy mu jdou i další politicky korektní způsoby jako pozdrav „Veselé svátky“, který politicky superkorektní lidé razí namísto pozdravu „Šťastné a veselé vánoce“.

V minulých letech zdobily kelímky Starbucks větvičky vánočních stromků, sněhové vločky a další symboly křesťanských vánoc, avšak letos jsou jen minimalisticky červené jako Santův plášť. To je jakýmsi rudým hadrem před očima hlavně konzervativním evangelíkům, kteří si firmu vzali na mušku na Facebooku.

Jeden z nich, pastor Josh Feuerstein, si objednal kávu a když se ho barista zeptala, jak se jmenuje, aby jméno napsala na kelímek, odpověděl, že jeho jméno zní: Veselé vánoce.

„Takže, Starbucksi,“ řekl Feuerstein, „udělal jsem na tebe malý trik a přiměl tě vrátit na kelímek Veselé vánoce.“ Jeho video, v němž se svěřuje se svou zkušeností, mělo dnes ráno přes 14 milionů zhlédnutí.

 Společnost se ke kontroverzi vyjádřila pro televizi CBS:

„Naše firemní hodnoty mají za cíl vytvořit kulturu inkluze a rozmanitosti  ... V našich kavárnách na celém světě budeme i nadále vítat zákazníky všech původů a náboženství.“

Starbucks je pověstně levicově liberální. Letos na jaře třeba přišel s nápadem, aby obsluha vyzývala zákazníky k diskusím o rasových problémech. Po velké nechuti a tvrdé mediální reakci však firma od kampaně ustoupila.