Andreas Lubitz

Andreas Lubitz Zdroj: Reuters

Údaje z druhé skříňky airbusu potvrzují úmysl kopilota havarovat

Druhý pilot havarovaného airbusu ve francouzských Alpách zvyšoval rychlost stroje poté, co letadlo navedl směrem k zemi. Uvedli to dnes francouzští vyšetřovatelé analyzující druhou černou skříňku. Podle nich to potvrzuje jeho úmysl nechat letoun se 150 lidmi na palubě zřítit.

"První poslech černé skříňky nalezené ve čtvrtek ukazuje, že pilot přítomný v kabině použil automatického pilota k navedení letounu na klesání do výšky sto stop (asi 30 metrů). Pak několikrát při klesání pilot změnil nastavení automatického pilota, aby klesající letadlo zrychlilo," uvedl v prohlášení francouzský vyšetřovací úřad BEA.

Druhá černá skříňka, která byla objevena v troskách ve čtvrtek, zaznamenává letové parametry, jako je výška letu či rychlost stroje. Krátce po neštěstí 24. března se už našla první černá skříňka. Ta zaznamenává rozhovory mezi piloty, komunikaci s leteckými dispečery a veškeré další zvuky v kabině.

Analýza první skříňky ukázala, že pád letounu typu A320 společnosti Germanwings nejspíš způsobil druhý pilot. Nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu. Následné vyšetřování ukázalo pravděpodobné psychické problémy mladého druhého pilota.