Časopis Charlie Hebdo

Časopis Charlie Hebdo Zdroj: Archív

Časopis Charlie Hebdo má teď 25 krát více předplatitelů než před teroristickým útokem

Francouzský karikaturistický časopis Charlie Hebdo byl před lednovým teroristickým útokem vydáván v nákladu 24 až 50 tisíc výtisků týdně. Předplatitelů bylo jen kolem osmi tisíc. Na francouzské poměry šlo tedy o velmi malý prodej i zájem. Vše se ale radikálně změnilo. Informoval o tom web mashable.com.

V lednu islámští teroristé vyvraždili část redakce a Francouzi i lidé ze světa na to zareagovali. Náklad časopisu minulý týden dosáhl neuvěřitelných 2,5 milionů výtisků. Časopis také zaznamenal obrovský nárůst předplatitelů – až na 200 tisíc lidí.

“I když nás nyní čte mnohonásobně více lidí, zůstáváme nadále starým kontroverzním magazínem, který se nebojí kritizovat věci, o kterých se nahlas nemluví,řekl k rekordnímu prodeji posledního čísla nový editor Charlie Hebdo Laurent Sourisseau.

První číslo magazínu vydané po lednových útocích bylo skutečným bestsellerem. Po světě se ho prodalo 8 milionů kusů a například ve Francii nebo Británii čtenáři dokonce museli stát fronty, aby ho vůbec sehnali.