Francouzská firma JCDeaux, která je jednou z největších firem v daném odvětví se rozhodla ze solidarity vůči redakci Charlie Hebdo vyvěsit po Praze reklamy s nápisem Je suis Charlie.

Francouzská firma JCDeaux, která je jednou z největších firem v daném odvětví se rozhodla ze solidarity vůči redakci Charlie Hebdo vyvěsit po Praze reklamy s nápisem Je suis Charlie. Zdroj: profimedia.cz

Heslo Je Suis Charlie si chce nechat patentovat americká společnost

Jistá americká společnost se pokouší zaregistrovat si vlastnictví ikonického hesla Je Suis Charlie (Jsem Charlie), které vzniklo jako projev soucitu po krvavém teroristickém útoku na pařížskou redakci satirického magazínu Charlie Hebdo. Informovala o tom agentura AP.

Registrační návrh u patentního úřadu podala společnost Latin American Trading Group, která sídlí na Floridě. Z žádosti vyplývá, že chce slovní spojení prohlásit za svou obchodní značku a frázi poté využívat pro své produkty. Registraci firma, která zatím záležitost nekomentovala, vyplnila 16. ledna, tedy devět dní poté, co dva islamisté v redakci Charlie Hebdo postříleli 12 lidí.

Podle právníka Davida Friedlanda, který se zabývá problematikou ochranných známek, je pravděpodobné, že patentní úřad firmě nevyhoví, neboť společnost není tvůrcem hesla. Friedland v této souvislosti poznamenal, že lidé z neznalosti práva často utrácejí zbytečně stovky dolarů, když žádají registrace populárních frází. Příkladem je spojení Boston Strong, které reagovalo na bombové útoky během bostonského maratonu v dubnu 2013.