Zdroj: Profimedia

Čínský internetový gigant Alibaba prodal zboží za 9,3 miliardy dolarů za jediný den

Víte co znamená čínský výraz „Kuang-kun Ťie“? Je to takzvaný Singles' Day, tedy den věnovaný lidem, kteří žijí bez partnerů a partnerek. A je to také zlatý důl pro obchodníky, zejména v Číně. Tam si totiž 11. listopadu, kdy je „singlový den“, tito lidé kupují vzájemně dárky. Čínský internetový gigant Alibaba například teď prodal za jeden jediný den zboží za neuvěřitelných 9,3 miliardy dolarů.

Jak informoval britský list The Independent, Alibaba zaznamenal rekordní tržby už do dvaceti minut poté, co spustil v úterý v souvislosti s Kuang-kun Ťie speciální slevy. Firma tak rychle překonala svůj vlastní rekord z minulého roku, kdy prodala během stejného dne zboží za 5,8 miliard dolarů.

Singlový den původně vznikl v 90. letech na univerzitě v čínském Nankingu. Měla to být jakási protiváha k Valentýnovi, dni zamilovaných.

Zajímavější je ale raketový růst čínského online trhu. V letošním roce se zde očekává prodej v hodnotě necelých 400 miliard dolarů. Ovšem už v roce 2017 to má být podle odhadů přes 718 miliard. Odhaduje se, že čínský online trh bude už za 6 let větší, než podobné trhy USA, Británie, Německa, Japonska a Francie dohromady. Důvodem je neustále větší kupní síla obyvatel Číny a také prostý fakt, že nejlidnatější země světa má už 1,36 miliardy obyvatel.