Dozorčí rada Českých drah odvolala podle zdrojů MF Dnes šéfa tohoto státního dopravce Daniela Kurucze. Ve funkci jej nahradí člen představenstva Pavel Krtek. Kurucz byl přitom původně člověkem, který pocházel z útrob Agrofertu Andreje Babiše. Hnutí ANO má přitom i ministra dopravy Antonína Prachaře, který se chystal vyhodit ředitele ČD už několik měsíců.
Problémem pro České dráhy, jejich hospodaření a strategii dalšího rozvoje, ovšem je, že státní dopravce přišel už o třetího generálního ředitele za pouhých 17 měsíců. Svědčí to o naprosté nekoncepčnosti a neschopnosti státu stabilizovat situaci v této firmě. V červnu 2013 byl odstraněn dlouholetý ředitel Petr Žaluda. Nahradil ho na pouhých sedm měsíců Dalibor Zelený. Ten odcházel se zlatým padákem, který z něho podle médií udělal v přepočtu na měsíc nejlépe placeným šéfem drah v historii. Za své sedmiměsíční působení na drahách si vydělal devět milionů korun, tedy 1,285 milionu korun měsíčně.
Zda tomu tak bude i u Kurucze, se uvidí. Ten přišel původně na místo náměstka ČD a byl předtím šéfem pardubické chemičky Synthesia, tedy jedné z firem koncernu Agrofert a také bývalý člen představenstva holdingu Andreje Babiše.
Problémem pro České dráhy je také neustálé střídání ministrů dopravy. Každý z nich chce něco jiného a změny nemají konce. Navíc Zdeněk Žák, který byl ministrem ve vládě Jiřího Rusnoka, úřad naprosto rozložil, což poškodilo i fungování ČD. Jeho nástupce Prachař zatím ve funkci také neukázal nic, co by se dalo hodnotit kladně.