Německá vláda se ze všech sil snaží prosadit na silnice v zemi více hybridních aut a vozů na elektrický pohon. Zatím se jí to ale nedaří. Proto ve středu přišla s novým zákonem, takzvaným „Elektromobilitätsgesetz“, který umožní podobným vozidlům, aby jezdily v pruzích vyhrazených městským autobusům a mohli bezplatně parkovat. Jenže města se tomu vzpírají.
O snaze federální německé vlády dnes informoval web thelocal.de. Kabinet Angely Merkelové už před pěti lety slíbil, že do roku 2020 bude v zemi jezdit milion elektrických aut. Jenže k tomuto cíli to rozhodně nespěje, situace je dokonce horší než v jiných státech. Například v Německu připadají na 10 tisíc standardních aut jen čtyři vozy na elektrický pohon. Ve Francii je jich deset v tomto poměru.
Vláda proto vyrazila do boje. Hodlá zvýhodnit ekologicky prospěšnější vozy. Jenže města považují tyto nápady za nesmyslné a neprosaditelné. Pokud prý budou auta sdílet vyhrazené silniční koridory společně s autobusy, tak veřejná doprava zásadně utrpí, navíc budou muset být auta neustále kontrolována. Také parkování zdarma je považováno za zcela nesystémové a nespravedlivé řešení. V Berlíně byl nápad vlády označen za „kontraproduktivní“ a ve Stuttgartu za “neuskutečnitelný“.
Podle novin Frankfurter Allgemeine Zeitung si pak Němci masově stěžují, že elektrické automobily jsou pořád příliš drahé a dobíjecích stanic je málo. Proto o podobné vozy není zájem.