Chat s Jiřím X. Doležalem. Cyklistům na plnou hubu! | Reflex.cz
reklama
nahoru

Chat s Jiřím X. Doležalem. Cyklistům na plnou hubu!

Jiří X. Doležal 7. srpna 2014 • 08:00
Chat s Jiřím X. Doležalem. Cyklistům na plnou hubu!
Praha patří kolům
• foto: 
Archív

V článcích v tištěném Reflexu se samozřejmě snažím o maximální slušnost, politickou korektnost a nezaujatost. Zde na webu je to mnohem volnější, takže si občas můžu pustit pusu na špacír a napsat, co mi skutečně táhne hlavou. Třeba o cyklistech...

reklama

Můj článek o jednostopých teroristech brázdících pražské chodníky vyvolal takový čtenářský ohlas, že jsme se rozhodli uspořádat k tématu chat s autorem, který se uskutečnil 7. srpna od 14:00.

Samozřejmě byly vítány i jakékoliv další dotazy týkající se cyklistiky, bylo přípustné autora urážet (hanlivé dotazy nebudou mazány) a  samozřejmě možné i ve dvě hodiny uspořádat před budovou redakce, jako odpověď na článek o cykloteroristech, protestní velodemonstraci.

A takto chat dopadl:

Chat s JXD o cyklistice, cyklistech a všeho kolem

Vaše jméno, 7. srpna 2014 • 14:53
Odpovídáte na všechny dotazy? čekal sem více negativních reakcí. Vaše články mám rád, jen tak dál!
Ano, odpovídám na vše, a díky za milé hodnocení! :)
Zira, 7. srpna 2014 • 14:53
A co tedy chodník s vymezeným pruhem pro cyklisty, řádně značeným, kde se courají skupinky, kočárky , báby s čoklama, často jenom v cyklopruhu, přestože vedle mají jednou tak široký chodník, po kterém ovšem nejdou, nebo se roztahují přes oba.....to je ok? Co takhle napsat článek o netolerantních pěších teroristech na cyklostezkách...On totiž pád z kola, když vám znenadání vběhne pod kolo pes, dítě, nebo chodec udělá nepředvídaný úkrok stranou (chodci nikdy nejdou rovně, nýbrž šněrují ze strany na stranu), není žádná šmakuláda, i když jedete pomalu..
Až někde budou chodci terorizovat cyklisty, pošlete mail, napíšem o tom!
Jan Voluntary, 7. srpna 2014 • 14:52
Asi se ta moje první otázka neodeslala. Napíšu Vám ten námět nějakým jiným způsobem. Je super, že jste se zamyslel nad tímto tématem. Vaše články čtu velmi rád díky tomu, že se nad problematikou dokážete poměrně komplexně a do hloubky zamyslet. Moc si toho vážím, že někdo dokázal přehledně napsat, že ježdění na kole v Praze je nesmysl. Že se k tomu Praha nejen díky svému profilu vůbec nehodí, investice do nesmyslných stezek, oblečení jako na olympiádě, agresivita na chodnících atd. Jen tak dál!!!
Děkuju!
Jméno, 7. srpna 2014 • 14:47
Věděl jste, že existují kola, která mají na sedle přidělaný umělý penis? Co říkáte na takovouhle cyklistiku? Protestoval byste proti takovým cyklistům na veřejnosti?
Nevěděl, a neprotestoval bych, ať si holky užijou!
Karel, 7. srpna 2014 • 14:46
A nestačilo by jen trošku víc ohleduplnosti a tolerance? Jsem z Brna a když náhodou jedu po chodníku, tak vím že tam de iure nepatřím, a proto se snažím nikoho nevylekat. Dle hustoty zpomalím klidně na rychlost chodců, nebo sesednu. Po chodníku jezdím spíš ojediněle a zatím jsem negativní reakce nezaznamenal... Není to spíš problém nedostatku ohleduplnosti, tolerance a zdravého rozumu?
Je to problém nedostatku ohleduplnosti, tolerance a zdravého rozumu cyklistů!
cyklistka:-), 7. srpna 2014 • 14:46
Z jednoho předchozího dotazu, že chodci nekoukají na piktogramy pro velocipedisty - nechci v parku koukat pod nohy a pátrat, kde jsou piktogramy, chci se projít a relaxovat. To už se pak můžu jít rovnou procházet po silnici a rozhlížet se přitom. Pěkně to automobilisti vymysleli, že nám strčili jezdce na pěší stezky, že jo?
Měli si je nechat!
Venca, 7. srpna 2014 • 14:41
Ahoj, co řikáš na cyklisty, se kterými běží pes a oni po něm nesbírají hovna? (to asi neni otázka Prahy)
No na to já nemůžu odpovědět, ze sebezáchovných důvodů se na pejskaře nevyjadřuji - jsou nebezpečnější než čečenská mafie!
Pepino, 7. srpna 2014 • 14:41
Zdravím, kolik bych vám musel dát peněz, abyste mi ukázal.... samozřejmě to vaše kolo.
Jakého jste pohlaví, věku a hmotnosti?
Zoa, 7. srpna 2014 • 14:40
V Holandsku je cyklistický ráj, hustota cyklistů převyšuje české normy a nikdo nemá problém,,takže to jde,,kola jsou super, jinak je to o lidech.
Holandsko je placatý, tam se to jezdí! Ale jezděj po silnici!
Tom, 7. srpna 2014 • 14:40
ač cyklista tak cykloteroristy a egomaniaky z Auto*Matu nemám rád a podle mého spíše škodí a jitří vzájemné antipatie... nicméně, kam tedy s náma? Na silnici překážíme, na chodníku překážíme...
Já myslím, že cyklista má právo, aby byl v silniční dopravě plně respektován řidiči motorových vozidel - tak kam s váma? Na silnici, a pokutovat řidiče, kteří na vás budou oškliví!
Jan Voluntary, 7. srpna 2014 • 14:35
k předchozí otázce: Klidně ten můj námět na kontroverzní téma z otázky (podpoda posižených k vrcholnému sportu) vyškrněte (asi se sem moc nehodí a je to moc kontroverzní). Každopádně bych byl rád, kdyby se někdo vašeho kalibru nad touto problematikou zamyslel...
Teď poněkud nerozumím!
Pepino, 7. srpna 2014 • 14:34
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na délku vašeho pyje? Děkuji za odpověď. Podle toho se totiž dělají sedačky. Tak mě zajímá, jak dlouhé máte sedlo na bicyklu.
Nemám bycikl, tudíž je délka mého pyje irrelevantní.
Tomáš, 7. srpna 2014 • 14:34
Zdravím, zkuste si ale na kole projet některá místa kde se oba dva tábory pohybují legálně, jak chodci tak cyklisti. Podolské nábřeží, Kampa, náplavka. tady to občas vypadá naopak, cyklisté musí bojovat o svůj kousek prostoru, mezi davy chodců kteří místy kašlou i na výrazný piktogram s kolem. A víc než borci na festkách mi tedy vadí "závodníci" pletoucí si stezku kde musíme být všichni tak nějak pohromadě s časovkářskou dráhou. Jinak na kole se dá např. z Holešovic na Chodov dojet celkem v klidu po stezkách až na dvě, tři komplikovanější místa.
Z holešovic na Chodov bych to jel tak dva tři dny...
Petr Musil, 7. srpna 2014 • 14:33
Souhlasím s tím, že "A vůbec nejekoilogičtější je jezdit tramvají." A víte, že jsou i místa (dokonce i městra, vesnice a kraje) kam tramvaj nejezdí.
Vzhledem k tomu, že tou tramvají jezdím, tak to vím velmi dobře :(
Lukas, 7. srpna 2014 • 14:33
Líbí se vám žluté cyklolegíny?
Ano, a nejlepší je, když jsou žlutě lesklé.
Bikinybob, 7. srpna 2014 • 14:33
Dotaz nemám, ale článek potěšil. Zrovna nedávno to do mne napálil nejaky elastic man na přechodu pro chodce do kterého vletel na červenou. Neziju v CR cykloterorismus je celosvětový fenomén !
Děkuju!
Irwin Blitzr, 7. srpna 2014 • 14:33
zdar draku, ten původní článek jsem sice nečetl ale podle reakcí tady na chatu soudím že nej řešení by bylo, kdyby každý chodec nosil přes rameno kosu a ta by odhlavila všechny co pojedou moc blízko na kole :D ale vážně vidíš nějaký kompromis nebo řešení jak by spolu mohli v klidu soužít chodci i cyklisti?
Já myslím, že pokud budou chodci na chodníku a cyklisti na silnici, bude to soužití úplně bezproblémový!
Michal Kadlec, 7. srpna 2014 • 14:32
Tak kola urcite, ze? Jaky je vas pristup ke kolobezkam?
Koloběžky pro dospělé musím tolerovat - z rodinných důvodů.
abro, 7. srpna 2014 • 14:32
Zdravím, jaké odvětví cyklistiky máte nejradši?
Odstavování kola k zábradlí.
Standa, 7. srpna 2014 • 14:31
Co takhle zrušit Tour de France apodobné srandy?
Tour de France je OK. Jednak jezděj po silnici, za druhý jsou tak strašně nadopovaný, že v podstatě roztáčejí ekonomiku, utrácejí obrovské peníze za produkty farmaceutických firem a ženou dál ekonomický růst.
Zira..., 7. srpna 2014 • 14:30
Vadí Vám cyklisté na chodnících - chápu. .A jaký je Váš názor na šourající se důchodce, matky s kočáry ,s motající se drobotinou a volně pobíhajícími psy na stezkách, určených výhradně pro cyklisty??
Nikdy jsem nažádné stezce určené výhradně pro cyklisty nebyl, takže nevím...
René, 7. srpna 2014 • 14:30
Jízdu na kole nesnáším, jezdím, jen abych zhubl a měl trochu zdravého pohybu a na to mi stačí vybudované cyklostezky..vystajlovaní cyklohipsteří mě serou víc jak jízda na kole :)
To je zdravý přístup, držím Vám palce!
Jakub Kokr, 7. srpna 2014 • 14:29
Jakto ze jinde ve svete jsem takove hovada jak v CR nezazil?
To není tak úplně pravda, egyptští beduini taky jezděj hodně bezohledně, ale na vembloudech
Jan, 7. srpna 2014 • 14:29
Byvše na dovolené, nestihl jsem RX koupit. Škoda! Po mediální masáži, o kterou se za naše peníze stará Auto*Mat, musel být článek osvěžující. Jen houšť a kapky!
Dík!
Jarmila, 7. srpna 2014 • 14:28
Cyklisté se ohání tím, že nemají jinou možnost, než chodník... Proč teda nemůžou kolo onen kritický úsek po chodníku vést, než zase budou moct zpátky na silnici?
Protože by jim to ubralo cyklistické důstojnosti!
Padza, 7. srpna 2014 • 14:28
Zdravim, vetsinou s Vami souhlasim, ale v tomto tematu ne. Nemyslite si, ze je nebezpecne vyvolovat jeste vetsi nenavist vuci cyklistum? Uz takhle existuje dost agresivnich ridicu a timhle jim jenom prilevate olej pod ohen, takze jestli mne v nasledujicich dnech srazi agresivni ridic budu Vas povazovat za spoluvinika.
Samozřejmě nudu spoluviníkem, stejně jako v případě, že budou zítra padat kroupy!
Lukáš Sigmund, 7. srpna 2014 • 14:28
Nemám rád cyklisty a nejen ty pražské a proto já s vašimi názory plně soucítím. Žádná otázka mě na toto vůbec nenapadá, leda, jaký máte dneska den? :-))
Dobrej den, protože mám chat a můžu na něm bejt vtipnej.
Banán, 7. srpna 2014 • 14:27
Dobrý den, jezdila nějaká z vašich partnerek na kole? Když jste žil s Alex a chodili jste do posilovny (vím z vaší společné knihy), jezdili jste tam na rotopedu?
Žádný z mých partnerek nikdy na kole nejezdila, s takovejma holkama bych se nebavil. A na rotopedu jsme v posilovně s manželkou nejezdili, máme svou hrdost!
Cyklista, 7. srpna 2014 • 14:26
Myslíte, že budu mít malý penis, když budu hodně jezdit na kole? Díky.
Ano, a navíc taky beďary, lupy, a otlačenou prostatu.
Tvoje svědomí, 7. srpna 2014 • 14:26
Ahoj. Nepřemýšlel si, že by bylo lepší podporovat cyklistiku, než legalizaci marihuany?
Nepřemýšlel jsem nad tím a taky nebudu.
Adámek, 7. srpna 2014 • 14:26
Zdravím, Jiří, uvědomujete si, že má cyklistika i výhody: jednak z ekologického hlediska a taky je lepší jezdit na kole, než si vozit prdel v autě. Řekl bych, že máte pouze mindrák, protože na kole asi ještě neumíte bez přídavných koleček.
Ano, neumím na kole bez přídavných koleček, ale nehodlám na tom nic měnit. A vůbec nejekoilogičtější je jezdit tramvají.
Michal Procházka, 7. srpna 2014 • 14:22
Dobrý den, velice si Vás vážím jako novináře, který se nebojí kontroverzních témat. Jako cykoterorista občas se pohybující po Praze bych Vás jenom rád upozornil na několik zavádějících tvrzení ve Vašem článku: Praha je sice kopcovitá, ale rozhodně ne tak, aby po ní nešlo jezdit na kole (mj. vlastní zkušenost). Hodina běhu není energeticky 10x náročnější než hodina jízdy na kole (chcete-li citaci z odborné literatury, tak dodám). Cyklisté se s chodci nesetkávají pouze na chodníku (toho opravdu nejsem žádným příznivcem), ale také na "kombinovaných" stezkách pro pěší a pro cyklisty. Mějte se!
Vážený pane, jste-li trénovaný cyklista, jistě zvládnete i tu Prahu, pro nás řadové občany je ale Praha na velocipedu nesjízdná.
Hubert Macháně, 7. srpna 2014 • 14:21
Ahoj Jiří, kdy už si najdete nějakou přítelkyni, nejlépe cyklistku?
Po tomhle článku mi už nikdy v životě žádná cyklistka nedá!!!
Jirka, 7. srpna 2014 • 14:21
1/ Mimo malých dětí na mini kolech za doprovodu dospělého, je přijatelný cyklista pouze když kolo vede. Jinak nemá na chodníku co dělat. Konec konců toto upravuje již vyhláška o pravidlech silničního provozu. Takže by se měla asi trochu více snažit dopravní policie. Co Vy na to ? 2/ Máte na cyklistiku podobný názor jako pan Jakl? Já ano ;-)
Nevím, jaký má na cyklistiku názor pan Jakl. Ale městská policie cyklouše z chodníků v Praze moc nehoní.
Honza, 7. srpna 2014 • 14:20
Já bych si tipnul zadní pneumatiku,jak je to tedy?Jinak jsem velký fanoušek Vašich článků a s velkou oblibou je čtu,jen tak dál...
Otázce nerozumím, ale díky za chválu!
cyklistka ;-), 7. srpna 2014 • 14:20
Proč nemůžou jít v parku po cestičce dva lidi vedle sebe, ale musí jít za sebou, aby po polovině cestičky mohli prosvištět cyklisti? Proč je mi tak nepříjemné, když chci v parku relaxovat, ale místo toho musím mít oči na šťopkách a sledovat čáry na cestičce, aby cyklista neprojel příliš blízko mně a případně mě po zachycení loktem neroztočil? To je trošku nadsázka, ale fakt mi to vadí.
No oni jsou na tom chodníku nejsilnější a užívaj si to.
Jan Kořínek, 7. srpna 2014 • 14:19
Žádnou otázku nemám, jen chci touto formou poděkovat. Jsem nadšený cyklista, jezdím rád na silnici i v terénu, rád se také zůčastňuji závodů, ale to co se v poslední době děje v Praze mě štve stejně jako vás. Ty kvanta ekobiohipstero cyklistů, kteří si myslí že jim patří svět. Nejhorší jsou cyklosexuálové, kteří po koupi superdrahého kola, jezdí po cykloztezce sem tam (hlavně žádný kopce, nedejbože bahýnko) a oděni do dresů špičkových závodníků, kličkují maximální rychlostí mezi ostatními. Někdy mají tito horizontální šamponci taky pár piv v sobě a o to je to horší. Děkuji Vám pane Doležale ještě jednou za tento článek. S pozdravem, Váš věrný čtenář a vášnivý cyklista Jan Kořínek
Cyklosexuál je geniální slovo, začnu používat! Děkuji!
prasopes, 7. srpna 2014 • 14:19
Jiri, Ty uchyle, kdy konecne prejdeme od slov k cinum ? :) Ja uz mam tech buziku na kole taky dost, hahah.
K činům? Já jsem mužem slova, činy musí zařídit čtenáři! :)
Tomáš Prajzler, 7. srpna 2014 • 14:18
Jiří mám Vás, respektive většinu Vaší produkce docela rád, ale nepřejte si abych Vás někdy přistihl jak strčíte Vaší ctěnou nohu do vyhrazeného pruhu pro cyklisty. Přijdete o ní...
Beru na vědomí. Jak se ale pruh vyhrazený pro cyklisty pozná?
Markéta SondeŠindelářová, 7. srpna 2014 • 14:18
Milý pane JXD :) velmi Vám fandíme - obzvlášť se ztotožňuji s Vašim náhledem ma problematiku muslimských teroristů Nenechte se znechutit a jen tak dál - BRAVO :)
Děkuju!
BPanther, 7. srpna 2014 • 14:18
Dobrý den. Proč cyklisté s kolem za víc jak 20 tisíc nemají na zvonek za 50 kč?
Protože to jsou takový frajeři, že by jim všichni měli sami uhnout i bez zvonění!
Arnie, 7. srpna 2014 • 14:17
Čau Jirko, pumpičkáři mě taky serou. Nevidíš v jejich brázdění po chodnících i selhání policajtů, kteří je prostě ignorujou? On by si to leckdo v elasťákách podruhý rozmyslel kdyby dostal pětikilo flastr. Pěkný den, Arnošt Vocáklo
Na zajímavý je, že v Brně cyklisty z chodníků plaší městská policie, a v Praze nikdo!
Kozich, 7. srpna 2014 • 14:17
Myslis, ze ty dresy, co vetsina nosi (hlavne takove ty ruzovoucke a zlutoucke) jsou u chlapu znakem latentni homosexuality, nebo maji jen uplne vypatlanej mozek ? :)
Já bych řek, že platí B a že se jim to líbí. Ale nerozliším, jestli ta záliba má, nebo nemá sexuálně deviantní podtext. Nejspíše jde o odrůdu fetišismu - ale to je jen můj odhad.
Lenka Horska, 7. srpna 2014 • 14:16
Dobry den pane JXD, doufam ze Vas nejaky sileny cyklocholerik neprejede a nenarve Vam zvonek napriklad do nosu... Cyklistikou k trvale invalidite :) Opatrujte se
Do nosu by to bylo ještě dobrý...
Lukáš, 7. srpna 2014 • 14:15
Pane JXD, nebylo by nejlepší, kdyby cyklistické přilby nosili povinně spíše chodci?
To stojí za zvážení, obzvláště na cesty z hospod by měly být chodecké přilby a chrániče povinné jako pásy v autě!
Michal Pešta, 7. srpna 2014 • 14:15
Dobrý den, já chci spíš poděkovat a případně se zeptat na názor. Včera jsem se dostal do diskuse, která bohužel souvisí se startující kampaní politické strany KDU-ČSL. Tolik pro jistotu, že víme kdo je kdo... S dovolením jsem použil část kritické argumentace pana Doležala a měl jsem za to, že se rozjede podobně smysluplná diskuze taky za Brno. Z webu nazvaného Primátorka pro Brno jsem se totiž dozvěděl, že dotyčná dáma slovy nějakého kolegy Chvátala míní prosazovat kolokulturu taky u nás. A tak by mne případně zajímalo, zda nechystáte větší analýzu...? Sice by mě zajímalo víc věcí plynoucí ze zmíněné diskuse o kolech, ale jak jsem se tam dozvěděl, pan J.X.Doležal není podle mínění paní uchazečky vhodný adept pro podobné diskuse... Takže sorry jestli sem zneužil nechtíc Vaše jméno a předem dík, jestli to rozvíříte trochu víc - přece proč se svobodně a kriticky nebavit o tom, kam jdou mý peníze? Ač to asi taky schytáte odevšad... díky, s pozdravem Michal Pešta
Díky, a pokud mohu doporučit, na úřadech mne moc nezmiňujte. Nemaj mě rádi :(
Linda, 7. srpna 2014 • 14:14
Není masové rozšíření cyklistiky nějakou formou spiknutí? Jak se k tomu staví NWOO?
No pochopitelně je to spiknutí, o tom svědčí i skutečnost, že bycikl vynalezli templáři a přehazovačku Židi!
Pepík Říha, 7. srpna 2014 • 14:13
Dobrý den, pane Doležale, zkuste měsíc jezdit na kole do práce. Zvládl byste to?
Nezkusím, protože vím, že bych to neušlapal. Mám mezi redakci a domovem kopec.
Vaše jméno, 7. srpna 2014 • 14:13
Budeš psát i jiných skupinách obyvatel, kteří terorizují své okolí? Mám pár tipů: řidiči, smraďoši v tramvaji, pejskaři, kteří neuklízí hovna, maminky, které se s kočárkem roztahují přes celý chodník a v tramvaji jsou schopné zabrat půl vozu?
Smraďochy jsme měli nedávno, psát o pejskařích je stejně rizikový jako psát o Al Kajdě, ale ty matky s kočárkem - to mi zní jako dobrej tip - proberu to se šéfem!
Tlampač, 7. srpna 2014 • 14:12
Opřel jsi se do cyklistů na chodnících, jenže oni dost často skutečně nemají jinou možnost. Jak bys tuhle situaco řešil ty, kdybys třeba seděl na magistrátu?
Kdybych seděl na Magistrátu, staral bych se o to, kterej kmotr mi dá nějaký peníze na cestu na Mont Everest, a ne o po***ný cyklisty!
lukas hron, 7. srpna 2014 • 14:11
Dobrý den, mám vase clanky rad, ale tentokrat jste mimo misu. Ano, mezi cyklisty jsou arogantni hovada ohrozujici sve okoli, ale to mezi chodci, bruslari a ridici aut take. Na kole jezdim docela casto a vam bych doporucoval, aby jste si to take zkusil. Mozna by jste pak pochopil, ze Praha rozhodne neni cyklistum zaslibene misto a ze usnadneni si cesty po chodniku nebo parkem je nekdy nutnost - samozrejme pomalu a s nejvyssim ohledem na chodce. Ptam se vas, zda po cykloteroristech zamerite svou pozornost i na pejskare-teroristy, chodce-teroristy, inlineteroristy a automobiloteroristy, kterych je ve spolecnosti stejne procento, jako arogantnich cyklistu.
Zkoušet jezdit po Praze rozhodně nemám v úmyslu, buď bych spadl, nebo by mne něco přejelo. O teroristech jiných typů samozřejmě psát budu!
MarkétaH, 7. srpna 2014 • 14:10
Jiří, kolik jste toho ve svém životě najezdil na kole?
To vím zcela přesně - 1 873 metry!
Luděk, 7. srpna 2014 • 14:10
Můj rok starý článek a cyklistická pravidla v Poděbradech. To je jen odvar. http://podebradske-noviny.konopac.eu/domains/podebradske-noviny.konopac.eu/index.php/cykliste-v-podebradech
Kouknu, ale Poděbrady jsou s Prahou nesrovnatelný, páč jsou v rovině, Praha je v horách! Dovedete si představit, že byste vyšlapal na Letnou?
dxh, 7. srpna 2014 • 14:09
Jste pro legalizaci cyklistiky na všech chodnících a pro udělení výjimky pro vjezdy do jednosměrných ulic a jiných hloupých zákazů?
Jsem pro zákaz volného pohybu cyklistů, bobrů a lidí v sandálech s ponožkami po pražských ulicích.
Jakub Čejka, 7. srpna 2014 • 14:08
Vůbec nevím na co se mám JXD zeptat. Jeho články čtu rád. Krásně vyjadřuje svůj postoj k cyklistice, čistě a demokraticky vyjadřuje svůj názor. Jestli JXD jezdí nebo nejezdí na kole můj život neovlivňuje. Neměla by se cyklistika zdanit? Existuje zákaz řízení kola pod vlivem alkoholu? Je cyklistika zdraví škodlivá?, Tlak na prostatu při sezení na sedátku, úrazy hlavy, zlomeniny, odřeniny, sražení chodci atd.
Řídit kolo pod vlivem alkoholu je přestupek, a nejsem si jistej, jak to je, když to kolo ožralej jenom vede.
Honza Liszka, Třinec, 7. srpna 2014 • 14:07
Pokud budete za toto téma na útěku, poskytnu Vám azyl. Nejsem přítelem přileb ani na kole ani na lyžích.
Děkuji, možná to využiju. Takovýh sprostých dopisů jako po článku o cyklistech jsem měl naposledy, když jsem psal o tom, že by měli pejskaři uklízet hovna.
Eva Soudská, 7. srpna 2014 • 14:07
Dobrý den, s Vámi je občas docela ale prča. Mám ráda Vaše články.Pokud někdy sednete na kolo, nezapomeňte na helmu. Máte rád vítr? Táhnou mi hlavou slova o toleranci. Jste tolerantní nebo pouze militantní?Jste ochotný, pokud z nouze budete muset sednout na kolo, nosit vycpaný zadek nebo hodláte vizuálně nepoškodit atraktivitu Vašeho pozadí? Zapálená cyklistka(občas jezdící z nouze s dětmi po chodníku,parkující všude, kde mi neukradnou kolo a kde ho lze alespoň přivázat, nosící sexy přilbu-no fuj).
Vy máte sexy cyklopřilbu? Prosím o foto!
strejda berda, 7. srpna 2014 • 14:05
Nasrat!
Neřekl bych to líp!
Jaromír Pavlas, 7. srpna 2014 • 14:05
Asi budu trapně neoriginální když se zeptám zda doporučujete při jízdě na kole po pražském chdníku "hulit".
Nedoporučuju, a to hned z několika důvodů. Kdybych to doporučoval, bylo by to šíření toxikomanie. Druhak - pokud se na mne řítí cyklohipster, je to dost děsivý zážitek sám o sobě, kdyby byl ještě navíc zkouřenej, hraničí to s horrorem!
Pavel, 7. srpna 2014 • 14:04
Snažím se pochopit obě strany, ovšem některé projevy lidských tužeb šly vždy velice těžko omezovat. Zhruba před 100 lety byla obtížná i přítomnost automobilu na cestě. A podobně, na obloze bych raději viděl jenom ptactvo nežli kondenzační čáry.
Vy jste nikdy neviděl kondenzační pruh za ptákem?
Pavel Benhart, 7. srpna 2014 • 14:04
Dříve muselo být každé jízdní kolo vybaveno zvonkem, kterým na sebe cyklista v případě nutnosti upozornil a tehdejší esenbáci to často a přísně kontrolovali. Dnes tato povinnost již neexistuje a chodec tak vlastně ani netuší, že se k němu zezadu nepřiměřenou rychlostí řítí jakýsi bezmozek. Neměla by být jízdní kola opět povinně vybavena zvonkem, či jiným, například elektronickým varovným zvukovým zařízením?
Když budou jezdit po silnicích, ať klidně jezděj bez zvonku. Představa, že bych šel po chodníku a ještě by na mne bimbal nějaký cyklista mne naplňuje agresivitou!
Jana Š., 7. srpna 2014 • 14:03
Nejprve komentář: Po deseti letech života v Praze jsem byla vystavena zážitku - průjezdu centrem Prahy na kole. Na kole jezdím celý život, v "okresním" městě, kde jsem vyrůstala je to běžný dopravní prostředek. Vnitřní Praze jsem se jako cyklistka vyhýbala, hlavně proto, že jsem nepotřebovala tam jezdit na kole. K cykloaktivistům, když jsem na ně narazila, jsem měla trošku odpor, přišli mi moc vyhrocení. Omlouvám se jim! Praha je pro cyklisty Peklo. Když to srovnávám s realitou Holandska nebo Dánska, které jsme měla možnost jako cyklista také poznat, je jasné, že je co dohánět, obzvlášť v otázce bezpečných značených cyklostezek. Chodník je na určitých místech v Praze jedinou možností pro zachování života. Otázky - zkusil jste někdy projet Prahou na kole, např. kolem Florence a Těšnova, abyste se dostal na bezpečnou cyklostezku? Co si myslíte o problematice nárůstu obezity české populace v souvislosi s přibýváním aut a ubýváním možností pro cyklistiku ve městech.
Projíždět na kole Prahou jsem nikdy nezkoušel, nejsem sebevrah. A o obezitě si myslím, že lidi jsou tlustý spíš proto, že moc žerou. Já nejezdím na kole, a tlustej fakt nejsem.
Rudolf Mastík, 7. srpna 2014 • 14:01
Domnivám, že jste toho na kole moc nenajezdil, pane doktore. A důvodem k této domněnce je prostý argument, že k jízdě na bicyklu je třeba rovnováhy. Pletu se? \ Vyžadoval jste formu otázky :-)
Nepletete se, na kole jsem jel naposledy jako dítě, a vzhledem k tomu, že jsem měl problémy s rovnováhou už od dětství,skončily někdy ve 12 letech středně těžkým zranění. Nohy, ne hlavy, aby bylo jasno!
Hanna, 7. srpna 2014 • 14:00
Konečně někdo řekl pravdu o cyklistech! Děkuji. Cyklistika je dnes velký byznys a je třeba si pohlídat práva lidí, kteří chodí pěšky. Dneska si nelze uz vyjít s dětmi na lesní cestu. Pořád musí být člověk ve střehu, protože cyklisté jezdí v přírodě naprosto bezohledně. S cyklokompjůtrem mezi řídítky sledují svůj výkon, archivují data o trase, kaloriích a denním plánu. Prostě závislí magoři. Postrach přírody
Ano, souhlasím, a u cyklistů mužského pohlaví je také třeba dodat, že si na cyklistickém sedle otlačí prostatu!
Roman, 7. srpna 2014 • 13:59
Jiří, Ty dravče, jel by jsi na dvojkole s teploušem vzadu ?
Jsem zde a odpovídám! Na dvoukole bych nejel vzadu ani se svatým Františkem, mám svou důstojnost!

Jiří X. Doležal




Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama