Generální ředitel ČT chce vyšetřit podezření z ovlivňování předvolebního zpravodajství | Reflex.cz
reklama
nahoru

Generální ředitel ČT chce vyšetřit podezření z ovlivňování předvolebního zpravodajství

ČTK, jan6. listopadu 2013 • 18:00
Generální ředitel ČT chce vyšetřit podezření z ovlivňování předvolebního zpravodajství
Petr Dvořák
• foto: 
ČTK / Veronika Šimková
Generální ředitel České televize Petr Dvořák navrhl radě ČT vytvořit nezávislou skupinu složenou ze zástupců médií a odborníků, která by posoudila stížnost části redaktorů na ovlivňování zpravodajství veřejnoprávní televize. Vytipované členy skupiny již oslovil. Zároveň chce zadat vnitřní audit.
 
reklama

Na ovlivňování zpravodajství šéfredaktorem Petrem Mrzenou upozornilo minulý týden v dopise radě 23 redaktorů ČT v čele s Danielou Drtinou a Adamem Komersem. Ovlivňování se mělo dít ve prospěch prezidenta Miloše Zemana nebo strany SPOZ. Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal dnes před radou všech 12 uvedených příkladů ovlivňování podoby zpráv odmítl a postupně zdůvodnil zvolené postupy v těchto případech. Argumenty chce zveřejnit.

Na dopis radě minulý týden reagovala další petice šesti desítek redaktorů, podle kterých zpravodajství ovlivňované není. Petici doplnil další dopis 16 redaktorů, kteří upřesnili, že podporují Šámala jako šéfa zpravodajství.

V pondělí také zaslali otevřený dopis Radě ČT představitelé různých iniciativ. V něm uvádějí: "Zatímco dopis redaktorů obsahuje doložitelná fakta, reakce vedení televize je zavádějící. Fakty se nezabývá a prohlášení označuje za anonymní. Garantem 23 podpisů je přitom předseda Rady České televize (tedy kontrolního orgánu veřejnosti) a počet patentu je zcela irelevantní, neboť dopis uvádí konkrétní pochybení a nepřijatelné cenzorské zásahy.

Vedení ČT také mediálně zneužilo petici na podporu šéfa zpravodajství Zdeňka Šámala jako text, který údajně vyvrací tvrzení obsažená v dopise 23 redaktorů. Tato reakce však nijak nevyvrací informace uvedené ve stížnosti Radě ČT, protože hovoří jen o zkušenostech konkrétních pracovníku televize v předvolební době. Stížnost Radě se týká takřka celoročních cenzorských zásahů a opírá se o doložitelná tvrzení."

Pod dopisem jsou podepsáni představitelé různých sdružení, jako je například Vraťte nám stát, Veřejnost proti korupci, Rada pro mezinárodní vztahy, České centrum mezinárodního PEN klubu, Český filmový a televizní svaz a další.

ČTK, jan


Klíčová slova: Česká televizepetr dvořák



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama