Rebelie v České televizi, redaktoři si stěžují na cenzuru, útočí oklikou na ředitele Dvořáka | Reflex.cz
nahoru

Rebelie v České televizi, redaktoři si stěžují na cenzuru, útočí oklikou na ředitele Dvořáka

tev31. října 2013 • 14:18
Rebelie v České televizi, redaktoři si stěžují na cenzuru, útočí oklikou na ředitele Dvořáka
foto: Profimedia.cz

Veřejnoprávní Česká televize se opět otřásá vážnými spory. Celkem 23 redaktorů, editorů a moderátorů televize poslalo 25. října dopis Radě České televize, ve kterém si stěžují na zásahy svých šéfů do politického zpravodajství, které prý ohrožuje nezávislost tohoto média. Někteří členové vedení ČT naopak hovoří o „rebelii“, která má za skutečný cíl odvolání vedení zpravodajství a následně i generálního ředitele Petra Dvořáka.

„Je to jen prostředek, jak odstřelit ředitele Dvořáka. Někteří zaměstnanci těžce nesou změny, které probíhají a osobně se jich dotýkají. V první fázi budou chtít hlavu šéfredaktora zpravodajství Petra Mrzeny, ale v podstatě je to namířeno proti celému vedení,“ sdělil Reflexu.cz jeden vysoce postavený představitel České televize.

Naopak stěžovatelé v dopise uvádějí (podle informací Reflexu.cz se ale s dopisem ztotožňuje daleko více lidí, než jen podepsaní), že už vyčerpali všechny možnosti, jak se dohodnout, aby se situace začala řešit a údajně byli ze strany vedení i zastrašováni. Cenzura se měla týkat zpravodajství, které pojednávalo o prezidentu Miloši Zemanovi a jeho straně SPOZ. Naposledy se o tom mluvilo, když se řešilo, proč ČT neodvysílala informace o povolební utajené schůzce Michala Haška a spol. s prezidentem Zemanem v Lánech. Česká televize pustila informaci, přestože ji podle všeho měla jako první, až poté, co se objevila jinde.

Náznak, že se blíží velká rozepře, se objevila už před časem při přesouvání moderátorky Daniely Drtinové do pořadu Interview. Tehdejší šéfka nových médií ČT Pavlína Kvapilová se proti tomu otevřeně postavila a byla poté odvolána. Právě Drtinová, která ale zjevně přeceňuje své moderátorské schopnosti, je podepsána pod dopisem, který dostala Rada ČT. Dalším je editor-odborář Adam Komers, který se věnuje regionálnímu zpravodajství. Ten se stal známým již na přelomu let 2000 a 2001, kdy se zpravodajství České televize stalo politickým bojištěm. Po dobu dvou týdnů tehdy bylo vysíláno dvojí zpravodajství, vzbouřenecké i oficiální. Většina sněmovny, Senátu a dalších médií se nakonec postavila na stranu vzbouřenců. Jak se dnes ukazuje, byla to chyba, protože zaměstnanci, kteří nerespektují vedení, nemají na svých místech co dělat. Situace se tak České televizi jenom opakuje.

Dopis, který zaslali redaktoři a další pracovníci ČT Radě České televize, celý zveřejňujeme v galerii.

tev


Klíčová slova: Česká televizeRada ČTdokument



Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
26,820
24,510
31,460
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře