ČSSD

ČSSD Zdroj: Archív

ČSSD zneužila v kampani fotku mrtvé ženy a dál o tom lže a lže

Sociální demokracie vyrobila v předvolební kampani pořádný přešlap. Ve svých novinách si vymyslela příběh seniorky se jménem Milada, která umírá hlady a nemá na léky. Použila ale u toho fotku paní Anny N. (74) z Lounska. Jenže ta je přes tři roky mrtvá, jak potvrdila její dcera. Místo toho, aby představitelé ČSSD prosili za odpuštění, do lží kolem případu se stále více zaplétají. Navíc podobný podvod už použila před volbami v roce 2010.

Například předseda ČSSD Bohuslav Sobotka v nedělní dopolední diskusi na TV Prima tvrdil, že příběh je pravdivý, jen fotografii si popletli, že za všechno může agentura, která volební pamflet vyrobila. Vzhledem k tomu, že se jedná o skutečný hyenismus, měl by pan Sobotka a celá ČSSD odpovědět na tyto otázky:

Jak se jmenuje agentura, která dokázala vyrobit takovou nehoráznost?

Podobné předvolební noviny vždy procházejí podrobnou kontrolou aparátu politické strany. Nelze pochybovat o tom, že je předtím, než se dostaly do rukou občanů, viděl i pan Sobotka a další členové volebního štábu. Jak to, že necítí odpovědnost za lži o mrtvé paní Anně? Proč o tom pořád lžou?

Kolik stejných příběhů si ještě v kampani ČSSD vymyslela?

Popletla si ČSSD i celý svůj volební program, podobně jako story o mrtvé paní?

Bude sociální demokracie stejně potěmkinovsky i vládnout, pokud sestaví vládu?

Sociální demokracie je ale, zdá se, nepoučitelná, protože něco podobného, i když ne tak problematického, udělala již před volbami v roce 2010. Tehdy byl na plakátech Jiří Paroubek, za ním skupinka nadšených mladých lidí a nápis „Bojuji proti poplatkům u lékaře“. Jak se ukázalo, nadšenci nebyli Češi, ale Dánové. Fotka byla použita z agenturní databanky. Tehdy se socialisté bránili, že to je v reklamě běžné. Použít mrtvou paní a lhát ovšem běžné není.