Souboj e-shopů a kamenných obchodů. Je to o prsa | Reflex.cz
reklama
nahoru

Souboj e-shopů a kamenných obchodů. Je to o prsa

Klára Fischleinová13. července 2012 • 06:00
Souboj e-shopů a kamenných obchodů. Je to o prsa
Nakupování online
• foto: 
Profimedia.cz

Srovnávat ceny stejného zboží v e-shopech a kamenných obchodech se pro řadu z nás stalo už téměř reflexem. Na internetu využíváme nižší ceny, dovážku domů a často i větší sortiment. Čím dál častěji plníme zbožím z internetových obchodů také svoje šatníky.

reklama

Z aktuálního průzkumu společností shoptet.cz a NMS Market Research vyplývá, že v průběhu roku nakoupilo až 87% aktivních online uživatelů oblečení, doplňky nebo boty přes internet. Několikrát ročně tuhle možnost využívá 66%, jednou měsíčně 20% zákazníků.

 

 

Nejvíce, tedy 34%, „shopovalo“ za poslední rok v hodnotě 1 001 – 3 000 Kč. Částku 3 001 – 5 000 Kč utratilo v e-shopech za módu o deset procent lidí méně.

 

 

Kamenné prodejny jsou stále ještě populárnější: 47% lidí preferuje je a na internetu nakupují jen sem tam. Ale už 37% tvrdí, že nakupují stejně často online i "offline". Veškerou módu nakupují přes web jen 2% zákazníků.

 

 

Zatímco 54% klientů módních e-shopů si nechá zboží dovézt nebo poslat, 46% raději volí osobní odběr. Překvapivě jen 32% zákazníků má velmi dobré zkušenosti s online nakupováním. Jako nejoblíbenější zboží z oblasti módy ohodnotili trička, mikiny, tašky a batohy.

 

 

Za největší přínosy e-shopů považují úsporu času, nižší ceny a větší množství slev než v kamenných obchodech. Nevýhodou je naopak fakt, že si zákazníci zboží nemohou „osahat“ či vyzkoušet a leckdy kvůli nekvalitním fotkám ani pořádně prohlédnout.

 

 

Hlavní strašák je samozřejmě internetová bezpečnost: 81 % lidí tvrdí, že se při nakupování bojí zneužití platební karty. Není tedy divu, že kartu volí jako nejčastější způsob platby jen 6% uživatelů.

 

 

Klára Fischleinová


Klíčová slova: rxrxklarafischleinova



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama