Majitelé iPhonů propadli očuchávacímu šílenství. Jejich zařízení prý voní jako ananas | Reflex.cz
reklama
nahoru

Majitelé iPhonů propadli očuchávacímu šílenství. Jejich zařízení prý voní jako ananas

pev26. dubna 2012 • 06:00
Majitelé iPhonů propadli očuchávacímu šílenství. Jejich zařízení prý voní jako ananas
iPhone
• foto: 
CTI

Až bude jednou společnost Apple uvažovat o expanzi do dalšího průmyslového odvětví, možná by se měla pustit do výroby parfémů. Očuchávání telefonů s logem nakousnutého jablka se totiž stává novým bizarním hitem - i když zatím jen na dálném východě.

reklama

 

Ano, čtete správně; očuchávání. Nejprve japonští a následně i čínští uživatelé iPhonů přišli na to, že ve chvíli, kdy se jejich smartphone nabíjí, line se ze zdířky pro připojení sluchátek příjemná vůně. Většině prý připomíná ananas, podle jiných je ale jejich iPhone cítit po broskvi, mangu a (jak jinak) jablku.

 

Informace o zvláštní zábavě se podle serveru MicGadget neprve šířila po japonských diskuzních serverech a blozích, až se dostala na populární mikroblokovací platformu SINA a mezi desetitisíce čínských uživatelů iPhonů. V Jižní Korei se nová "úchylka" dostala dokonce do televizních zpráv.

 

Má se za to, že za příjemnou vůní stojí organické rozpouštědlo, které se během výroby používá k čištění desek s plošnými spoji uvnitř zařízení a během nabíjení, kdy se iPhone zahřívá, se postupně odpařuje.

 

To podle zmíněného serveru nepřímo potvrzuje i čínské centrum Applu pro vztah se zákazníky, které doporučilo majitelům telefonů, aby se nepokoušeli vůni, která zřejmě pochází z elektronických součástek, silně inhalovat.

 

Anebo je všechno jinak. Apple je třeba na stopě brilantního marketingového tahu. Australský umělecký kolektiv Greatest Hits shodou okolností tento měsíc představil na výstavě v Melbourne unikátní voňavku, která údajně napodobuje vůni právě vybalovaných výrobků od Applu - tedy směsice pachů plastových obalů, inkoustu natištěného na krabici i plastových a hliníkových součástek uvnitř.

 

 

Voňavka sice není na prodej, ale pokud si dokáže zákazník spojit značku elektroniky s vůní, proč by se takový parfém nemohl stát součástí vybavení oficiálních obchodů? Dnes nás chytře ventilovanými vůněmi lákají dovnitř pekařství a pizzerie, v budoucnu se možná budou o to samé pokoušet i výrobci elektroniky. Někteří třeba i ikonickou vůní čerstvě utržených jablek.

pev


Klíčová slova: rxrxpetrvnoucek



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama