Jak přišel Steve Jobs k černému roláku? Sháněl uniformy pro zaměstnance | Reflex.cz
reklama
nahoru

Jak přišel Steve Jobs k černému roláku? Sháněl uniformy pro zaměstnance

pev13. října 2011 • 06:00
Jak přišel Steve Jobs k černému roláku? Sháněl uniformy pro zaměstnance
Steve Jobs ve svém ikonickém roláku
• foto: 
Profimedia

Že zakladatel Applu Steve Jobs bojoval svým rolákem proti firemním konvencím? Ale kdepak. Hluboce zakořeněný mýtus se zřejmě povede zbořit oficiálnímu životopisci zesnulého technologického inovátora Walteru Isaacsonovi, jehož biografie „Steve Jobs“ vychází 24. října.

reklama

 

Podle serveru Gawker, jemuž dal Isaacson svolení k otištění tří odstavců z připravované publikace, se v minulosti dívali na Jobse jako na módní „konzervu“ i jeho vlastní zaměstnanci; ti se na začátku osmdesátých let vzbouřili proti svému zaměstnavateli poté, co se pokusil v Applu prosadit zaměstnanecké uniformy. Jak však u Jobse bylo zvykem, nenechal se odradit neúspěchem a rozhodl se, že si vytvoří vlastní „uniformu“.

 

Jeho slavný rolák údajně vytvořil slavný módní návrhář Issey Miyake, který stál za designem uniforem společnosti Sony. Právě on tehdy dostal za úkol vytvořit jednotný oblek pro zaměstnance Applu. Jobs se však během spolupráce s Miyakem spřátelil a když nepochodil ve vlastní firmě, představil mu svůj nápad – chtěl pro sebe oděv, který by byl nejen pohodlný, ale zároveň mu dodal vlastní nezaměnitelný styl.

 

„Požádal jsem Isseye, aby mi udělal nějaké černé roláky, které se mi líbily, a on mi jich udělal stovky,“ cituje Isaacson Jobse ve své knize. Jobs prý během rozhovoru ukázal překvapenému autorovi vlastní šatník plný jeho ikonického oblečení. „Tak tohle nosím,“ řekl mu. „Vystačím si s nimi až do konce života.“

 

O černý rolák za 175 dolarů (zhruba 3150 korun), který vyrábí minnesotská společnost St. Croix, je od minulé středy nebývalý zájem. Den poté, co se do světa rozšířila zpráva o smrti zakladatele Applu, který podlehl rakovině slinivky břišní, se prodeje roláku podle deníku Minnesota Business Journal zdvojnásobily. Společnost informuje na vlastním webu, že má vyprodané zásoby a z každého prodaného kusu prý darovala 20 dolarů Americké společnosti proti rakovině.

 

Fanoušci, kteří chtějí vypadat jako technologický guru, však nemusejí zoufat; St. Croix už přijímá předobjednávky na další várku roláků, které by mohly dorazit už na konci října.

pev


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama