Google poprvé zveřejnil, jakou zanechává uhlíkovou stopu. Rozpoutal tím vášnivou debatu | Reflex.cz
reklama
nahoru

Google poprvé zveřejnil, jakou zanechává uhlíkovou stopu. Rozpoutal tím vášnivou debatu

Adam Kolář10. září 2011 • 06:00
Google poprvé zveřejnil, jakou zanechává uhlíkovou stopu. Rozpoutal tím vášnivou debatu
Google
• foto: 
Google.com

Internetový gigant poprvé ve své historii a jako jedna z mála on-line společností zveřejnil, jakou zanechává ročně uhlíkovou stopu na naší planetě. Je to kolem 1,5 miliónu tun ročně.

reklama

Google však vzápětí oznamuje, že spotřebuje pod padesát procent energie, než je průměr podobně velkých společností. Tyto emise jsou v souladu se Spojenými národy opravdu o fous. Spotřeba Googlu neboli jeho dopad na životní prostředí se dá přirovnat ke spotřebě Laosu. Google také zmiňuje, že mezi internetovými společnostmi je naprosto nejzelenější a tento zdroj energie chce i nadále rozšiřovat.

 

Už teď Google čerpá jednu třetinu své energie z obnovitelných zdrojů, na rozdíl od ostatních, na které však odmítá ukazovat prstem. Společnost se také domnívá, že celková spotřeba celosvětové energie, a tedy i následné znečištění ovzduší by se mohly omezit až o osmdesát procent. Stačilo by prý, aby malé společnosti neprovozovaly složitě a nákladně vlastní e-mailové portály a přešly jednoduše, po jakési individuální dohodě na míru, na G-mail. Takovýchto nápadů má Google spousty, ale na první pohled to vypadá, že chce jen logicky pohltit většinu internetového trhu. Na druhý pohled je však zřejmé, že by se měla věnovat mnohem větší pozornost tomu, jak svět internetu znečišťuje planetu.

 

 

Když sedíme doma u počítače a hledáme něco na netu, vyprodukujeme tím průměrně 1,42 kg uhlíku na osobu. Jen si představte, kolik lidí něco denně googluje. To jsou navíc jen údaje, které zveřejnil dosti „zelený“ Google. Čísla jiných společností v branži jsou neznámá a dost pravděpodobně mnohem víc alarmující. Například Facebook si postavil obří uhelnou elektrárnu v horách v Oregonu. Argumentoval tím, že tamní chladné počasí ušetří spousty peněz za chlazení apod. Prošlo to, i když v dnešní době mohl dost movitý Facebook pro svou síť zajistit zcela jiný zdroj energie. Gary Cook, dlouholetý aktivista Greenpeace v oblasti IT, je nadšen, že Google udělal tento důležitý krok,, a uvítal by, kdyby ostatní společnosti udělaly totéž a společně vymyslely, jak svět internetu udělat zelenější. Nějaké nápady?



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama