Daniel Dočekal, český guru sociálních sítí, odpovídal na dotazy čtenářů Reflex.cz | Reflex.cz
reklama
nahoru

Daniel Dočekal, český guru sociálních sítí, odpovídal na dotazy čtenářů Reflex.cz

Reflex.cz8. září 2011 • 11:00
Daniel Dočekal, český guru sociálních sítí, odpovídal na dotazy čtenářů Reflex.cz
Daniel Dočekal
• foto: 
Lupa.cz

Facebook je služba, kde každý měsíc tráví čas přes tři a půl miliónu lidí, a to jen v Česku. Komunikují navzájem, zveřejňují své postřehy či zážitky, publikují fotografie. Většina si ani neuvědomí, jak moc jim Facebook či další sociální sítě můžou zkomplikovat život.

reklama

Čtenáři Reflexu se ptali Daniela Dočekala, který jako expert a komentátor  "vládne" českému webu už od poloviny devadesátých let. V článku "Nebuď bátora", zveřejněném v magazínu Lupa.cz, shrnul základní doporučení pro Facebook. Online rozhovor proběhl v pátek 9. září od 13:00 na Reflex.cz.

 

Online chat s Danielem Docekalem

Hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 14:04
mám profil, ale nevím o tom nic, že by pan Bátora měl nějaké příběhy..Myslíte si, že ho tedy využívám špatně?
To nevím, mezi přáteli mám hodně hrozně zvědavých lidí, ale nikoho se jménem Hrozně zvědavá.
Martin, 9. září 2011 • 14:00
Dobrý den,co si myslíte o konspiračních teoriích,co se tane až naší mládež necháme uplně sparchantět podle vzoru Amerika,nebylo by dobré začít omezovat to co dávaj dětem do televize,čím je deně masírují,co dělají mládeži,samí sex,násilí,drogy.Mi dospělí už máme ten rozum,ale co děti a vliv Fb na ně,až se někomu znelíbý kdokoli,muže sistém použít fb proti němu,a to se bude stávat,to je vše ,děkuji.Nemyslím že Fb je špatný,záleží jak se použije,muže se sním pomoci i uškodit,když se propaguje psí utulek je to dobré :D
Hlavně by měli přestat létat po obloze letadla co nás práškuji, nemyslíte Martine?
Hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 13:56
Proč myslíte, že jsou lidé nebezpeční? Kdo vám může nějak ublížit a čím?
Lidé jsou nebezpeční hlavně sami sobě, stačí se podívat na pana Bátoru a jeho Facebookové příběhy.
Láďa Dvořák, 9. září 2011 • 13:55
Pane Dočekale, jak vnímáte souboj mezi Facebookem a Google+? Který z nich má podle vás větší šanci uspět?
Souboj mě baví a odpověď na druhou otázku neznám. Ve hře je mnoho faktorů, ale osobně a nyní bych si přál, aby Google uspěl, Facebook odešel na odpočinek. A aby se za rok, dva, objevilo něco dalšího, co bude bojovat s Google
HelenaS, 9. září 2011 • 13:54
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaký smysl má Facebook pro propagaci firmy, která nabízí kurýrní služby?
Stejný smysl jako pro každou jinou firmu, která nabízí služby a chce je někde propagovat - Facebook je platforma, nemá "smysl pro propagaci" - ta propagece se děje reklamou. Je to totéž jako kdybych se na oplátku zeptal, jaký smysl má inzerovat na Seznam.cz?
Honza, 9. září 2011 • 13:54
Dobry den, chtel jsem se zeptat na budoucnost FB. Globalne se porad vyvyji az si rikam na otazku jestli lide prostrednictvi FB budou volit, hlasovat nebo ovlivnovat urcite veci? Citim v tom velkou silu hlasu lidu
Hlas lidu, pardon, já na hlas lidu nevěřím. A při pohledu na současnou politiku si myslím, že něco jako osvícencká monarchie by bylo praktičtější. A jestli se bude podle Facebooku volit, tak toho bych se obával.
Filip, 9. září 2011 • 13:53
Zdravím, nepřipadá Vám že spousta lidí je už z FB reality tak trošku zdegenerovaná? Soudit např. sociální status podle počtu přátel se mi zdá tak trochu mimo. Já osobně si na FB hlídám co kde napíšu, své ,,přátele,, si vybírám a hlavně, profil mám pro veřejnost uzamčený. Věřím, že s tímto přístupem souhlasíte. Díky
Souhlasím Filipe.
hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 13:52
tak proč si lidi myslí, že je to nebezpečný systém? Nemyslíte si, že je ve své podstatě děsně inteligentní?...
Nebezpečná jsou lidé.
hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 13:52
Proč si myslíte, že je inteligence v tom, jestli někdo kouká na Esmeraldu, Tisice a jedné noci apod.?
Nemyslím, to byl jen takový pokus o reakci na ono mírné nenápadné upozornění toho že by možná právě ona "inteligence" měla nějak znamanet, že takovýchto lidí je na Facebooku málo.
Zdeno Beno, 9. září 2011 • 13:51
Dane neprijde ti, ze je facebook "falesny a prazdny"?
Zdeno, jestli je Facebook falešný a prázdný? To ale je potoj spíš otázka to, jestli někdo má na facebooku "falešné a prázdné" přátele.
Jarka, 9. září 2011 • 13:51
Hrozně ráda čtu vaše články. Hodně mi pomáhají vaše rady a tipy. Chci se zeptat, jakou jste udělal na Fb největší hloupost?
Největší hloupost na Facebooku? Začal jsem o pár měsíců později, než jsem měl.
Monika Wawrová, 9. září 2011 • 13:46
Ptám se tedy, jak moc může Facebook či další sociální sítě zkomplikovat život? Dlouho jsem se bránila tomu,zapojit se na FB právě z důvodů přílišného odkrytí se v nechráněném,cizím prostředí...nakonec jsem tam a baví mě,je to výborná informační síť a přestože je to pouze virtuální,vznikají tu "vztahy" spřízněných duší,následně setkávání lidí na akcích...má to něco do sebe,ale pravdou je,že každý líc má i rub...jaký?! Děkuji za odpověď a přeji hezký den M.W.
Moniko, už párkrát jsem to napsal - Facebook je takový "jaký si ho uděláte", tedy jaké přátele máte. Za sebe musím říct, že si přátelů (na Facebooku), sledujících (na Twitteru i Google ) velmi važím. Rozšiřuje mi to pohled na svět.
Hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 13:44
Proč si myslíte, že v "cílové skupině" (inteligentní, VŠ ve středních letech) máte tak malé zastoupení? Myslíte, že televize je silnější než facebook?
Nevím nic o tom, že by v této cílové skupině bylo malé zastoupení. A ano, televize je ještě stále silnější než Facebook. Ale strašně nerad bych se musel jít podívat, jaké zastopení má uvedená cilová skupina u Esmeraldy, Tisíce a jedné noci či jiného podobného děsivého televizního masakru inteligence.
Vaše jméno, 9. září 2011 • 13:42
Sem napište Vaši otázku
Sem napište vaši odpověď
Martin, 9. září 2011 • 13:42
V čem myslíte, že spočívá neúspěch Twitteru co do počtu ve srovnání s ostatními zeměmi? děkuji za odpověď
Martine, musím se přiznat, že o žádném neúspěchu Twitteru nevím. Twitter je "masově" úspěšný hlavně v USA - je to dáno historií jeho vzniku a řadou dalších věcí. Ale celkově mám za to, že je úspěšný i v ČR.
Popleta, 9. září 2011 • 13:41
Verite konspiracni teorii, ze socialni site ve svem primarnim ucelu slouzi nikoliv jako nastroj komunikace, ale jako velmi jednoduchy nastroj ke sledovani lidi? Dekuji za odpoved a preju hezky vikend
Jako milovník konspirací na něco podobného rozhodně věřím.
Roman F., 9. září 2011 • 13:41
Připadá mi, že by se na sociálních sítích neměli brát vážně "bátorovské" ale i "breivikovské" příspěvky a komentáře. Myslím si, že většina lidí vnímá kyberprostor, díky absenci fyzického kontaktu, jako bezpečný, kdy si dovolí veřejně prezentovat i to, co by mimo něj rozhodně neprezentovali. PC vnímají jako "hru". Myslím, že by bylo klasifikovat sociální sítě jako prostor oddělený od reality a "nebrat to tak vážně", nebo je raději zrušit. Braní toho všeho vážně lidem víc škodí, než přinese užitku. Jaký je Váš názor?
Romane, souhlasím s tím, že brát vážně co si Bátora napsal na svůj profil je absurdní. V okamžiku kdy od jednoho výkřiku na zdi na Facebooku někdo odvozuje pád vlády, tak je asi něco špatně. Ne s Facebookem, ale s těmi lidmi, kteří něco podobného řeší.
Lenule, 9. září 2011 • 13:40
Dobrý den, Dane. Co považujete za nejvetší přínos a co naopak za nejvetší zlo ze strany Facebook?
Největší přínos je ten, že změnil zcela svět. A je to zároveń také největší zlo. Takhle už to chodí že dobré věci mohou být zároveň i zlé. Ale ve všech případech stejně záleží na lidech - co ho používají, co na něm jsou, ale i co ho provozují.
lukas, 9. září 2011 • 13:39
Dobry den, v cem vidite hlavni vyhodu Google+ oproti FB? Nebo proc je vam sympatictejsi?
Největší výhoda Google je, že to není Facebook. Vážně.
Adam Ošťádal, 9. září 2011 • 13:39
Má pro české uživatele vůbec smlys twitter? Dá se nějak shrnout, jaká sorta lidí se na twitteru pohybuje? Přijde mi to, že to jsou jen geekové a lidi z IT a reklamy. Díky. Adam.
Český Twitter? "ajťáci", grafici, markeťáci, webdesigneři, programátoři, fotografové. Osobně mám české uživatele Twitteru, jako skupinu, za velmi dobrou "cílovou skupinu" ale hlavně za skupinu velmi zajímavých lidí. A je velká škoda tam nebýt, pokud si s takovýmito lidmi rozumíte - máte jim co říct, a hlavně, oni mají co říct vám.
DaGo, 9. září 2011 • 13:37
Dobrý den, pane Dočekale, chtěl bych si rozdělit přátele do skupin tak, aby se vzájemně viděli jen v těchto skupinách, resp. aby malou skupinku mých přátel neviděli ti ostatní. (Řekněme že mám třeba v přátelích bývalou ženu a že nechci, pokud se i současná manželka zaregistruje a bude vyžadovat, abych si ji přidal do přátel, aby tuto mezi mými přáteli viděla.) Jde to nějak zařídit? Pokud ano, jak? Děkuji za odpověď.
Na Facebooku si nelze přátele rozdělovat do skupin, které potom o sobě nějak vzájemně vědí či nevědí. Já mám mimochodem také v přátelích bývalou ženu (druhou bývalou, tu první bývalou bych v přátelích nechtěl).
Petra, 9. září 2011 • 13:36
Dobry den, myslite si ze ucet na socialni siti at uz facebook nebo Google+ se stane v nekolika pristich letech takovou samozrejmosti jako napriklad mobilni telefon nebo bankovni ucet? A ze ve formularich bude jako povinna polozka? Oznacil byste cloveka ktery travi 8h denne praci s pocitacem a odmita si zridit tento ucet za staromodniho? Dekuji
Petro, myslím že to bude trochu jinak. Nebude ve formulářích jako "povinná položka", prostě bude součástí naší virtuální existence. A pokud někdo tráví 8 hodin u počítače a nechce si zřídit podobný účet? Já ho plně chápu. Ale doporučil bych mu těch hodin trávit u počítače méně. A jen aby bylo jasno, já u počítače trávím zhruba 14-16 hodin denně.
Hrozně zvědavá, 9. září 2011 • 13:35
Myslíte, že když člověk má co skrývat, tak je na facebooku?
A proč by nebyl? To co skrývá přece nebude psát na Facebooku.
Dana, 9. září 2011 • 13:34
promińte, asi jsem pitomá blondýna, jak můžu napsat jsvůj dík na některý z článků Reflex? Děkuji, Dana
Dano, jestli jste pitomá blondýna, tak bych doporučoval zajít do Holešovic a dík vyjádřit osobně. Co s psaným díkem ...
Luboš, 9. září 2011 • 13:34
Dobrý den, Jaký vliv podle vás má Facebook na mládež tedy lidi okolo 15 až 25 let věku :) myslíte si že je to bezpečností riziko ? jak to podle vás ovlivňuje vývoj mládeže ? myslíte si že česká mládež má znalosti co se týče zabezpečení Facebooku ? nebo pokulhává a je zapotřebí se tím zabývat ? a poslední dotaz Jak dlouho podle vás služba Facebook bude existovat je to fenomen několika desetiletí nebo jen chvilková záležitost Předem děkuji za odpovědi a přeji příjemný den
Bezpečnostním rizikem určitě je, ale otázka je, jestli ona "mládež" nedělá daleko nebezpečnější věci i bez Facebooku. Už o Internetu samotném se řešilo, že je nebezpečný, že zlikviduje společnost, že je zhoubou pro morálku. A neříkalo se nakonec to samé před mnoha lety o televizi? Osobně si myslím, že je to jenom ukázka "stracha z neznámého". A taky je vhodné dodat to, že asi těžko všem podobným změnám uniknout.
thrasher, 9. září 2011 • 13:32
1/ existuje nejaka moznost domahani prava soukromi nebo tim ze pristupujeme na podminky fb prichazime o jakokouli moznost branit se napr. "stalkingu" apod? 2/ co si myslite o padu fb, ktery anoncovala skupina anonymous&lulzsec?
Domáhat se můžeme lecčehos, ale v případě Facebooku je to asi totéž jako boj s větrnými mlýny. A jak už jsem někde jinde napsal, Anonymous fandím.
Freud, 9. září 2011 • 13:31
Mohou rozum a chtíč zůstat v opozici natrvalo?
Ne
Karl von Bahnhof, 9. září 2011 • 13:29
To sou lidi tak neschopny samostatnyho usudku,ze potrebujou na kazdou kravinu experta ;-) ?
Karle, já jsem jenom český internetový bulvární publicista, takže pokud je řeč o expertech, je potřeba se obrátit na jinou adresu.
Standa Fejmon, 9. září 2011 • 13:29
Myslíte si, že je možný, že se Bátorovi někdo naboural do Facebooku? Znáte takový případy?
Týden co týden vidím na Facebooku uživatele, kterým se "někdo naboural" do účtu. Nejčastěji tak, že někomu řekli nebo napsali svoje přihlašovací údaje. Lidská hloupost, jak můžeme vidět i v kauze Bátora, je nekonečná.
Tomáš, 9. září 2011 • 13:28
dobrý den, jak se mi mohou dostat cizí lidé do mého profilu, když mám momentálně vše nastavené tak, že ho mohou vidět pouze "přátelé" ?
Jednoduše tak, že vezmou váš e-mail, vaše heslo a přihlásí se. To jak máte nastavenou viditelnost profilu s tím nemá nic společného.
LoL89, 9. září 2011 • 13:27
Dobrý den Jaký je váš názor na plánovaný útok na fb skupinou Anonymous a co říkáte na praktiky fb typu: nemožnost ůplného zrušení účtu, ukládání historie hovorů přímo v profilu a mnohé další, ať už současné či budoucí. Nelze tyto fb utility brát jako porušení určitých zákonů?
Anonymous fandím a doufám, že se jim to povede. Zrušit účet na Facebooku lze, samozřejmě není jisté, jestli všechno co "na vás měli" opravdu smažou. Ukládání historie hovorů přímo v profilu je vcelku logické, kde jinde by se to mělo ukládat? Jinak co se Facebook a soukromí týče, existuje jediná odpověď. Soukromí neexistuje. A pokud nechcete o sobě něco říkat, tak to prostě neříkejte.
Karel Zvědavý, 9. září 2011 • 13:26
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda víte, proč nemůže lenochod přes přechod. Pokud znáte Facebook detailně, tak jistě odpověď znáte :) Děkuji.
Protože by nepřešel zebru
Miloš Fiřt, 9. září 2011 • 13:24
Dobrý den. Před půl rokem jsem se přihlásil na Facebook. Pro časovou vytíženost jsem jej moc nevyužíval. A hlavně stále někomu potvrzovat že je můj kamarád- kamarádka. Tak jsem se rozhodl trvale odhlásit a vymazat svoji adresu na Facebooku. Bohužej ať jsem hledal jak chtěl, tak nemohu nikde najít návod jak zrušit členství. Můžete mi poradit. Děkuji.
Snad ještě platí návod v http://www.bradbury.cz/wordpress/2010/11/23/jak-smazat-ucet-na-facebooku-how-do-i-delete-my-facebook-account/ - každopádně nezapomeňte, že po "žádosti o zrušení" se na svůj "rušený" účet opravdu nesmíte nějaké 2-3 týdny přihlásit. Jakmile to uděláte, proces rušení se anuluje.
Martin, 9. září 2011 • 13:23
Ako Facebook kontroluje porusovanie pravidiel. Ci uz je to porusovanie pravidiel v sutaziach alebo firemne profily su na faceboooku ako osobne. Ked vidim ze konkurencia porusuje pravidla mam nejake moznosti okrem reportovania cez formular? Dakujem
Martine, nekontroluje je, v podstatě, nijak - spoléhá se na činnost stovek různých "hlídacích" skriptů, které si všímají "vybočení" z normálu. A také na existenci uživatelů, kteří mu "naboznují" porušování. Ale prakticky nikde tam není zapojen člověk - Facebook nemá uživatelskou podporu, nemá kontakty, nekomunikuje, s nikým se nebaví. Jejich tiskové oddělení přestalo komunikovat zhruba před rokem a půl.
Jakub, 9. září 2011 • 13:21
Kdy se na facebooku začne prodávat hudba?
Jakube, obávám se, že nám v ČR to stejně může být jedno. Nahrávací Lobby a svět okolo něco jako možnost prodeje hudby v ČR v online podobě ignoruje i v případě takových velikánů jako je Apple a iTunes. Spustí-li Facebook službu Music, tak zase stejně budeme jenom koukat a říkat si něco o tom, že jsme se narodili (a žijeme) na špatném místě.
medicago, 9. září 2011 • 13:20
Dostávám čas od času roboticky generované facebookové zprávy od mých přátel (bez jejich vědomí), často psané anglicky a šířené mezi kontakty. Mohou se ode mě šířit i jejich pouhým přijetím či přečtením, nebo bych musel být pošetilý a kliknout na nějaký odkaz v nich uvedený?
Pouhým přečtením či přijetím ne, tedy za předpokladu, že se na Facebooku neobjeví nějaká vážná bezpečnostní chyba a nebude možné skrz něj šířit aktivní skripty. Kliknutím si už koledujete o totéž, co se stalo Vašim přátelům.
Veronika, 9. září 2011 • 13:18
Dobrý den, pane Dočekale, mohou se moje údaje z fb dostat nějakým způsobem do nepovolaných rukou, i přestože nepoužívám žádné aplikace? Děkuji za opdpověd a hezké páteční odpoledne.
Samozřejmě mohou Veroniko. V nepovolaných rukou jsou od okamžiku, kdy jste jakékoliv své údaje na Facebook vložila.
pompo, 9. září 2011 • 13:18
Setkal jsem se na FB opakovane s tim, ze se nekdo vydaval za nekoho jineho. Kupr. jsem mel mezi prateli jednoho ceskeho herce, pak jsem zjistil, ze je to fake, nebo "jednu", udajne nemku slechtickeho puvodu a kdyz si vymenila profilovku, byl jsem upozornen, ze se jedna o fotku ceske zpevacky TK. Jak se proti tomu branit? Neseznamovat se s lidma ktere osobne neznam a nepotvrzovat tyto nabidky? Jenze takto by FB plnil jen polovinu sveho ucelu. Ja se timto zpusobem seznamil i se super lidma s podobnymi nazory a zajmy z okoli meho byvaleho bydliste v cechach. Dekuji.
Na Facebooku jsou miliony falešných účtů, stejně jako na jiných sociálních sítích. A neřekl bych, že je těžké po určité době poznat, že "někdo" je ve skutečnosti "falešný účet". Asi bych to nijak vážně neřešil, je to takové jaké to je. U Facebooku (a sociálních sítích vůbec) platí, že "jsou takové jaké si je uděláte" - tedy budou pro vás tak dobré, jaké "přátele" si na nich (Faceboooku) najdete.
Adam Javůrek, 9. září 2011 • 13:16
Ahoj, zkus seřadit ty hlavní sociální sítě podle toho, jak jsou tobě osobně a naprosto subjektivně sympatické. :)
Google , Twitter, Facebook ... naprosto, ale naprosto subjektivně.
Vladimír M., 9. září 2011 • 13:15
Dobrý den. Rád bych se zeptal zda se Facebook chystá nějak napravit "novou verzi" chatu? Je nefunkční, nerespektuje rozdělení do skupin atd. Pro prohlížeče Firefox, Opera a Google Chrom existují doplňky (většině uživatelů neznámé), které chat vrátí do původní osvědčené a plně funkční podoby. Pro IE však nic takového neexistuje. Příjde tedy řešení od Facebooku?
Facebook neustále uvádí nějaké "nové verze" něčeho. Za posledních několik let je pravidlem, že cokoliv je "nové", tak je to zákonitě krok směrem zpět a k horšímu. Stačí se podívat na čerstvé zrušení možnosti odeslat příspěvek tlačítkem - stisk ENTER je už jediná cesta jak odeslat komentář pod statusem. Osobně netuším proč používat chat na Facebooku, ale pokud na to máte žaludek, tak vám asi nezbyde nic jiného, než se přizpůsobit.
Plha, 9. září 2011 • 13:14
Dobrý den, kolik let dáváte facebooku? Děkuji.
Facebook tu může být (a nejspíše bude) ještě dlouho roky. Jeho předchůdce, jednička v sociálních sítích, MySpace, tu byl také dlouhé roky. A podívejte se jak dlouho se drží české sociální sítě - Lide.cz, Spoluzaci.cz a Libimseti.cz. Stále existují, paradoxně ani ty roky úpadku a živoření nepřivedly jejich tvůrce k tomu, aby se s nimi něco stalo. Stojí na místě zatímco lidé utíkají na Facebook. Za pár měsíců či let možná lidé budou z Facebooku utíkat jinam, ale bude trvat roky, než to bude opravdu vidět.
marek, 9. září 2011 • 13:12
Zdravím RX a pana Dočekala, pane Dočekal, přišel jste na interview nakonec včas? :))
Nepřišel, konečně se mi to povedlo.
Petr Tax, 9. září 2011 • 13:11
Muze se prokazat, ze Batorovo tvrzeni je vymysl? Ta jeho vychcanost mi leze krkem. Tvrdit, ze se do PC s jeho aktivnim facebookem v jeho nepritomnosti naboural hacker je stejne bizarni jako jeho vylevy. Myslim ze on by mel to nabourani prokazat
Bátorovo tvrzení má jeden zásadní technický nedostatek. Tvrdit, že se mu někdo naboural na Facebook a on se na něj tedy nemůže dostat je poněkud v rozporu s tím, že velmi krátce po tomto tvrzení Bátora problematické informace ze svého účtu na Facebooku odstranil. Je to takové poněkud zvláštní.
Sváťa, 9. září 2011 • 13:10
Máte nějakou osobní zkušenost s tím, že by někdo proti vám zneužil něco z vašeho Facebooku nebo Pooh.cz?
Zneužít něco z Facebook nebo Pooh.cz? To jistě možné je, ale otázkou je, co je "zneužití". Má zásada je, že pokud něco řeknu/napíšu, tak se pod to podepíšu a stojím si za tím. Žádné hrátky na "hacknuté účty" a "politické objednávky". Jinak samozřejmě, často se stává, že různí lidé "donášejí" informace z Facebooku nebo mého blogu jiným lidem s tím, že se asi domnívají, že tím lze něco získat. K tomu lze dodat jenom to, že není třeba tyto věci donášet, jsou volně přístupné.
El, 9. září 2011 • 13:07
Co je pravdy na sledování sociální sítí státními orgány? Můj přítel si chtěl fb profil už několikrát zrušit s tím, že "po něm půjdou". (Z principu, ne že by vykonával nějakou trestnou činnost). Věřím, že v některých zemích sledují váš profil, stačí, když kdekoliv zmíníte slovo např. bomba nebo Hitler, ale pokud je to tak i u nás, tak mi na to stejně určitě neodpovíte, že?! :)
Facebook a další sociální sítě/média zcela určitě sledují "státní orgány". A asi by bylo špatně, pokud by ho nesledovaly. Pokud Váš přítel má pocit, že ho sledují, tak je asi nejlepší aby na Facebooku nebyl. Vždy a všude ho někdo bude sledovat. Ale dokud nemá pocit, že ho sledují žluté gumové kachničky, tak je všechno vpořádku.
Eva Šterclová, 9. září 2011 • 13:05
Dobrý den. Pane Dočekale, ráda bych Vám položila otázku - naprostou klasiku. Jak si mám správně zabezpečit Fb, pokud chci sdílet své fotografie, své postřehy, své připomínky a využívat Fb jako normální uživatel, který má sice rád techniku všeho druhu, ale neumí anglicky a zase tak technicky zdatný není. Předem moc děkuji za odpověď a přeji krásný den.
Evo, doporučil bych přepnout si Facebook do češtiny a pokud to nebude stačit, tak si přečíst některý z návodů, které mohou pomoci při "správném" nastavení Facebooku. Jeden vcelku aktuální je u mě na www.justIT.cz

Reflex.cz


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama