Google+

Google+ Zdroj: Youtube.com

Google+ jde do rvačky s Facebookem. Tentokrát jde o hodně

Společnost Google oficiálně představila to, o čem se vzrušeně mluví už nějakou dobu – svou vlastní sociální síť. Jejím protivníkem v téhle bitvě není nikdo menší, než Facebook.

 

Na první pohled vypadá sociální síť Google+ docela dost jako Facebook. To se alespoň týká prvního pohledu přes videoklipy na YouTube, kde je nový „googlebook“ zatím vidět – jak je u nových velkých věcí zvykem, do Google+ vás zatím pustí jenom na exkluzivní pozvánku (tak tomu bylo ostatně i u Gmailu – až na to, že nynější pozvaní zatím nemají možnost pozvat další uživatele). V čem je Google+ víc než Facebook? Výhod má několik, tu hlavní ale našel právě tam, kde je Facebook nejslabší: ve zdokonaleném sdílení.

 

 

 

Google+ cizeluje princip, kterým začal Facebook – od začátku dává uživatelům možnost organizovat své kontakty do sociálních kruhů; to, k čemu člověk dospěje až v poslední fázi používání Facebooku (pár dní předtím, než agresivně smaže svůj profil), tedy rozdělování svých kontaktů do vzájemně oddělených množin, tvoří základní kámen principu Google+. Facebook hlásal, že nestojí na vytváření nových kontaktů, ale na pouhém zefektivnění těch, které existují již v reálném světě. Google+ se zaměřil na to, aby komunikace mezi kontakty ctila také pravidla zmíněného reálného světa.

 

V jednom z těchto kruhů (Circles) tak budete komunikovat se svou rodinou, ve druhém se svými kamarády ze striptýzového klubu, ve třetím bude smutně posedávat váš šéf. Google+ tak hodlá redefinovat pojem Přátel (Friends), který se podařilo tak drasticky zprofanovat Facebooku. A jinak to pojede podle klasických facebookovských modelů – pouze domyšlených a zdokonalených na efektivnější verzi (jak je dobrým zvykem Googlu – jeho vyhledávač i Gmail byly přece pouze dokonalejší verze služeb, které existovaly už před nimi). Dorovná Google+ náskok Facebooku, nebo zasadí Facebook Googlu krvavé K.O.? Nejvyšší čas začít přijímat sázky.