Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu

Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu Zdroj: Archív

Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu
Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu
Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu
Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu
Tabákové výrobky měly v minulosti zdařilou reklamu
30
Fotogalerie

Kouření škodí zdraví, reklamy však mělo krásné. Podívejte se

Dnešní zákony většiny zemí světa tabákovou reklamu nepovolují. Ne vždy tomu tak v minulosti ovšem bylo a reklamy na tabákové výrobky byly často velmi zdařilé.

Kouření je ve Wikipedii definováno jako „činnost, při které je skrze spalování nějaké látky, nejčastěji tabáku, uvolňován a následně vdechován či ochutnáván její kouř.“ V první polovině dvacátého století bylo vychutnávání kouře nejen z cigaret, ale i z doutníku či dýmky považováno za určitý stupeň společenské úrovně. Pokud chtěl muž vypadat opravdu mužně a žena dokonale svůdně, pak hořící cigareta byl naprosto nezbytný doplněk. Podle toho samozřejmě vypadala i tabáková reklama. Zobrazovala šťastné a ve společnosti dobře postavené lidi a na reklamních billboardech se často objevovaly i známé tváře. V současnosti je ve většině světa přímá reklama na tabákové výrobky již zakázána.