Pravoslavná církev v Tatarstánu objevila, že dinosauři žili ještě v době Ježíše Krista. Zdroj: Reflex.cz

Málo se věnujeme místům na planetě, kde dochází ke vzrušujícím objevům. Ruská pravoslavná církev v arcidiecézi v Tatarstánu zveřejnila nový výzkum, podle něhož je prý zřejmé, že bible mluví o dinosaurech.

V materiálu nazvaném Bible o dinosaurech, který byl nedávno zveřejněn na oficiálních stránkách tatarstánské arcidiecéze, se píše, že veleještěři žili současně s lidmi, jako byli Platón, Julius Caesar, a dokonce Ježíš Kristus.

Jde zřejmě o text zveřejněný předtím v místních farních novinách ve městě Naberežnyje Čelny. (Toto více než půlmiliónové město se v letech 1982 až 1988 jmenovalo Brežněv.) Proč si to autor myslí? Autoři mají za to, že biblické označení podivných tvorů, jimž se tam říká leviatan, behemot nebo drak, se ve skutečnosti týká dinosaurů.

Pisatel tvrdí, že svatá kniha křesťanství dokazuje, že dinosauři existovali před 7000 lety a vyhynuli zhruba před dvěma tisíci roky. „Popisy zvířete (podobného dinosaurovi) lze nalézt v knize Deuteronomium.“

Totéž platí o biblické knize Job, kde se v kapitole 40 píše: „Jen se na behemota podívej, stejně jako tebe jsem stvořil jej; živí se trávou jako dobytče. Jen se podívej, jakou má sílu v bedrech, jak mocné svaly na břiše! Ocasem houpe jako cedrem, šlachy na stehnech pevně spletené. Kosti má jako bronzové válce, končetiny jako tyče železné. On stojí v čele Božích děl, meč na něj vztáhne jen jeho Stvořitel!“

Podle autora se žádné zvíře behemotovi nepodobá. Když Evropané začali objevovat Afriku, domnívali se, že by jím mohl být slon, ale to se pisateli nezdá, protože slon nemá „ocas jako cedr“.

Pokud jde o leviatana, jemu se nejspíš nejvíce podobá mořský kronosaurus, obluda, jež měřila devět až deset metrů.

Kromě textů, které pravoslavná církev považuje za součást bible (ohledně Starého zákona se v tom křesťanská vyznání liší, katolický kánon je obsáhlejší), je tu ještě řecký překlad zvaný Septuaginta. Tam se vypráví o proroku Danielovi, který se v Babylónu setkal s velkým drakem.

Babylónský král chtěl, aby prorok tohoto netvora uctíval, což Daniel nejen odmítl, ale slíbil, že ho zabije. Vyrobil si placku z pryskyřice, tuku a chlupů a hodil ji do dračí tlamy. Drak pak pukl. Prorok poté konstatoval: „Podívejte se, čemu jste se klaněli!“

Tolik tedy objevy pravoslavné církve v Tatarstánu.

Vědecká komunita se běžně domnívá, že dinosauři žili v době před 250 milióny let a vyhynuli asi před 66 milióny let. Debata se vede především o tom, jak přesně tato zvířata vyhynula. Jednou z obecně zastávaných teorií je, že příčinou byl pád asteroidu, jenž vedl k planetární pohromě, protože vyhynulo rostlinstvo, kterým se tato velezvířata živila.

Milovníci dinosaurů ale nemusí zoufat. Ve skutečnosti tato zvířata skutečně úplně nevyhynula. K jejich potomkům patří zřejmě ptáci a třeba i slepice, jak si někteří vědci mysleli už v 60. letech 19. Století, a tato teorie je rozšířena od 70. let 20. století. Proto se objevují návrhy nepočítat dinosaury mezi plazy, ale společně s ptáky je zahrnout do jedné skupiny. Koneckonců máme i objevy opeřených dinosaurů v čínské provincii Liao-ning.

Takže kdo chce vidět dinosaura, může si zajet na český venkov a tam se tomuto stvoření obdivovat do sytosti.

Než se budeme příliš smát, připomeňme si, že 43 procent amerických protestantů je přesvědčeno, že Bůh stvořil svět za šest dní.