ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: internet

Revoluce na Facebooku: Zuckerberg přidá tlačítko „To se mi nelíbí“

Na Facebooku najdete stovky iniciativ, které požadují zřízení tlačítka „To se mi nelíbí“, neboli tzv. „dislike“. Přestože Mark Zuckerberg dlouho přání uživatelů Facebooku přehlížel, nyní se rozhodl jej vyslyšet. Budeme tak moci vyjádřit i svou nelibost. Jak se změní chování uživatelů na sociálních sítích?

Argument vývojářů Facebooku, proč nechtějí tlačítko nelibosti zavést, se týkal především obchodního a ekonomického uvažování. Jak píše Daily Telegraph, problematicky může tlačítko „To se mi nelíbí“ působit ve spojení se společnostmi, které na Facebooku platí za inzerci. Mohlo by se totiž stát, že místo „lajků“ dostanou opak. 

Obchodně je to tedy částečně rizikové, ovšem například web Business Insider nabízí i významný pozitivní efekt: Lidé chtějí prostřednictvím tlačítka „To se mi nelíbí“ vyjádřit empatii, protože ne každý okamžik sdílený na Facebooku je šťastný a radostný.

Nové tlačítko by také mohlo ovlivnit diskuse, které bývají často plné nenávisti. Pokud dostanou uživatelé tlačítko, které jim umožní vyjádřit nesouhlas, mohou se stát dvě věci: Uživatel, který by jinak napsal komentář s odůvodněním, proč se mu něco nelíbí, se spokojí právě se zmáčknutím tlačítka „dislike“, hanlivé komentáře by to tak mohlo omezit. Ovšem vývojáři Facebooku počítají spíše s druhou možností, totiž že uživatel svůj „dislike“ bude chtít také náležitě odůvodnit. V podstatě si tak slibují vyšší aktivitu uživatelů.