Slogan “Just Do It” (Prostě to udělej) je jedním z vůbec nejznámějších a nejpopulárnějších sloganů současnosti. Používá ho firma Nike a podle všeho pomáhá vydělávat miliardy dolarů. O tom jak vznikl, ale ví velmi málo lidí. Popsal to web businessinsider.com, který se u toho odvolává na text v deníku The New York Post.
Příběh sloganu je nesmírně zajímavý. Gary Gilmore zavraždil prodavače v obchodě s potravinami a poté i recepčního jednoho motelu. Za to byl odsouzen k trestu smrti zastřelením. Popravčí četa pak rozsudek provedla v roce 1977. Ovšem předtím než četa vystřelila, zařval Gilmore tato slova: “Let’s Do It! (Jdem na to!).”
Toto slova uvízla v hlavě marketingovému odborníkovi Nike Danu Wiedenovi, který je v obměněné podobě použil o deset let později a tak vznikl slogan „Just Do It“. ,,Potřeboval jsem slogan, který osloví jak běžné lidi, tak profesionální sportovce,“ řekl Wieden on-line magazínu o designu Dezeen. ,,Změnil jsem tedy slova „Let’s Do It“ na „Just Do It“, prišlo mi to údernější,“ říká dnes Wieden.
Slogan začala Nike používat v roce 1988 a byl tak úspešný, že se ho drží do současnosti. V roce 1988 měla přitom společnost tržby 877 milionů dolarů, o deset let později už 9,2 miliardy a letos se předpokládají ve výši až 28 miliard dolarů. Slogan proto zůstává stejný, funguje.