Vrah Gary Gilmore, podle jehož slov vznikl slogan firmy Nike.

Vrah Gary Gilmore, podle jehož slov vznikl slogan firmy Nike. Zdroj: wikipedia.org

Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou
Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou
Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou
Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou
Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou
11
Fotogalerie

Slogan Nike “Just Do It” byl inspirován posledními slovy vraha před popravčí četou

Slogan Just Do It” (Prostě to udělej) je jedním z vůbec nejznámějších a nejpopulárnějších sloganů současnosti. Používá ho firma Nike a podle všeho pomáhá vydělávat miliardy dolarů. O tom jak vznikl, ale ví velmi málo lidí. Popsal to web businessinsider.com, který se u toho odvolává na text v deníku The New York Post.

Příběh sloganu je nesmírně zajímavý. Gary Gilmore zavraždil prodavače v obchodě s potravinami a poté i recepčního jednoho motelu. Za to byl odsouzen k trestu smrti zastřelením. Popravčí četa pak rozsudek provedla v roce 1977. Ovšem předtím než četa vystřelila, zařval Gilmore tato slova: “Let’s Do It! (Jdem na to!).”

Toto slova uvízla v hlavě marketingovému odborníkovi Nike
Danu Wiedenovi, který je v obměněné podobě použil o deset let později a tak vznikl slogan „Just Do It“. ,,Potřeboval jsem slogan, který osloví jak běžné lidi, tak profesionální sportovce,řekl Wieden  on-line magazínu o designu Dezeen. ,,Změnil jsem tedy slova „Let’s Do It“ na „Just Do It“, prišlo mi to údernější,říká dnes Wieden.

Slogan začala Nike používat v roce 1988 a byl tak úspešný, že se ho drží do současnosti. V roce 1988 měla přitom společnost tržby 877 milionů dolarů, o deset let později už 9,2 miliardy a letos se předpokládají ve výši až 28 miliard dolarů. Slogan proto zůstává stejný, funguje.