Jarní cvičení s jógou: Pevná prsa i silnější paže zajistí pozice prutu | Reflex.cz
reklama
nahoru

Jarní cvičení s jógou: Pevná prsa i silnější paže zajistí pozice prutu

Dita Fuchsová27. dubna 2014 • 16:00
Jarní cvičení s jógou: Pevná prsa i silnější paže zajistí pozice prutu
Jordan Carver
• foto: 
Archív

Intelektuály někdy zatracovaná, leč masově čtená bulvární média, mají ráda sousloví se slovem „vnady“. Charakterizují je – v těch pozitivních příkladech – jako dokonalé, nepřehlédnutelné, božské, dmoucí se a podobně. Pojďme spolu s jógou zapracovat na této části těla. A nejen na ní.

reklama

Dekolt vám naplní a paže zpevní pozice prutu se čtyřmi výhonky. Naše tělo od hlavy až po paty má při něm tvar rovného a pevného proutku, přičemž všechny čtyři končetiny, ony výhonky, jsou na zemi – prsty na nohou a dlaně spolu s prsty na rukou. Lokty držíme u pasu. Připomíná to náročnější variantu kliku. Vydržte alespoň 10 sekund, během té doby nezadržuje dech, měli byste se stihnout jednou pořádně nadechnout a poté všechen dech vydechnout.

Až tuto pozici zvládnete, odeberte jeden výhonek, třeba levou nohu. Zvedněte ji ze země a balancujte jen na druhé noze a na stále pokrčených rukou. Pak totéž proveďte na druhou stranu. Cítíte, že pracují i břišní svaly, což není nikdy na škodu. Z prutu je možné odebrat i horní výhonek, tedy jednu a pak druhou horní končetinu. Tělo zůstává rovné, ruce s lokty u pasu (ale je to pořádná makačka).

Pokud si chcete sáhnout opravdu na dno svých fyzických možností, zvedněte ze země dva výhonky – doporučuji protilehlé končetiny. (Jestli se vám podaří v pozici prutu zvednout najednou obě ruce či obě nohy nebo dokonce balancovat jen na jedné končetině, dejte mi vědět. Budu vás na vašem světovém turné zastupovat a tuším, že spolu zbohatneme.)

Nejste fandové cvičení a přitom chcete svá ňadra zvednout? I pro vás mám řešení díky „VŘSR“. Ne, není to Leninova ruská Velká říjnová socialistická revoluce, ale Vždy Řádně Stůjte/Seďte Rovně. Vytahujte hlavu vzhůru a přitom lopatky (to jsou ta křidélka na zádech) stahujte kolmo dolů. Vaše bradavky se tak automaticky přiblíží k ramenům, tedy opticky se zvednou. Mimochodem – v józe se této pozici říká Hora.

Autorka je trenérkou a propagátorkou jógy, lektorkou soft skills. Najdete ji na www.vybalancovane.cz

Dita Fuchsová


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama