Podnikatelka otevřeně popsala, jak muži reagují na to, když je žena šéfkou firmy | Reflex.cz
reklama
nahoru

Podnikatelka otevřeně popsala, jak muži reagují na to, když je žena šéfkou firmy

Daniel Baret19. dubna 2014 • 10:46
Podnikatelka otevřeně popsala, jak muži reagují na to, když je žena  šéfkou firmy
šéfová
• foto: 
Profimedia

Yunha Kim je generální ředitelkou úspěšné firmy Locket ze San Francisca. Ta se zabývá možnostmi uzamčení obrazovek ve smartfónech. Pro web The Daily Dot napsala text, ve kterém otevřeně popsala tři důvody pro a tři důvody proti, byt šéfkou firmy v IT průmyslu, v němž dominují muži. Článek vyvolal i některé bouřlivé reakce.

reklama

Co tedy Yunha Kim tvrdí:

Tři hlavní důvody, proč mě štve být šéfkou a ne šéfem:

1. Pokud jste agresivní, jste za mrchu. Pokud projevujete emoce, tak máte určitě premenstruační syndrom. Pokud jste měkká, jste příliš ženská. Ať už si na vás dělá názor kdokoliv, vždycky ho obhájí tím, že jste žena.

2. Možná dostanete více nabídek k jednání o prodeji svého produktu, ale zájemci mají často jiný zájem, než pouze koupit váš produkt. Je těžké to zpočátku rozeznat a tak občas ztrácíte dost času. Pokud odmítnete jejich romantický zájem, tak se vám o prodeji hůře vyjednává.

3. Nabírat nové pracovníky nese riziko, že vás budou zvát hned na rande. Když oslovujete potenciální programátory tak možná narazíte na podobné odpovědi:

http://cdn0.dailydot.com/uploaded/images/original/2014/4/11/1Cu-LnVKf3kUhzukK1alYog.jpg

Smutnou zprávou je, že tohle je jeden z nejslušnějších mailů, které jsem obdržla.

Tři důvody, proč je úžasné být šéfkou a ne šéfem:

1. Někdy jsou vám muži více ochotni pomoci, protože jste dívka. Pomohou vám i ženy, protože jste žena-podnikatelka, kterých je pořád málo. O této výhodě žen při začátku podnikání se málo mluví, ale existuje.

2. Získání peněz je občas jednodušší. Například některé ženy-investorky jsou více ochotny dát peníze jiné ženě, protože ji chtějí pomoci.

3. Můžete najmout lehce jiné ženy. Jako žena se v ženách lépe vyznáte a vidíte v potenciálních ženách kvality, které vaše firma potřebuje.

Závěrem: Jde čistě o to, jaký k tomu zvolíte přístup. Pokud chcete věřit, že být ženou v byznysu je hrozné, bude to skutečně hrozné. Pokud věříte, že je to skvělé, bude to skvělé.

Daniel Baret


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama